5 frågor till Hampus

Hampus är en riktigt erfaren rådgivare på Telenor Företagsservice. Han älskar att hjälpa kunder med komplexa växellösningar och hur man bäst implementerar ny teknik. Annars är golf Hampus stora intresse, så fråga honom gärna hur det gick på den senaste golfrundan.

Hampus Telenor

  

Hur kommer det sig att du jobbar på Telenor?
– Jag började på Telenor för elva år sedan. Då jobbade jag med våra små- och medelstora företagskunder. Sedan dess har jag testat på olika ledarroller, men sedan en tid tillbaka har jag gått tillbaka till rådgivning. Det passar mig perfekt. Jag trivs i det sociala och uppskattar att få insyn i kundernas vardag.

Vad är den största skillnaden jämfört med när du började?
– Förut sålde vi framför allt mobiltelefoner med ett sim-kort. Det gör vi fortfarande, men har utvecklat bredden i våra tjänster och produkter. Det viktigaste är dock oförändrat: Att vi alltid levererar ett tryggt och säkert nät som fungerar.

Vad tycker du är bra service?
– Jag vill att kunden ska känna ett personligt ägandeskap från min sida. Det handlar om att uppdatera kunden och vara tydligt med när jag förväntas höra av mig nästa gång. Sedan hålla löften för att bygga upp ett förtroende. Har jag sagt att jag ska ringa klockan 09.00 då ringer jag 09.00. På så sätt tror jag att man kan skapa upp en ömsesidig respekt som är en bra grund att bygga vidare relationen på.

Vilket är ditt expertområde?
– Jag kittlas av förfrågningar när en kund har en växellösning med reception i tre olika städer som ska synka. Att hitta en lösning på komplexa utmaningar gör att jag växer som rådgivare. Jag tycker också om att ta en proaktiv roll och förstå kundens framtida behov. Det är också något som jag tror är uppskattat.

Hur tar du dig an en ny kund?
– Innan samtalet vill jag skapa mig en så fullständig bild som möjligt. Vad är det för typ av företag? Vad jobbar de med? För mig är det viktigt att förstå den dagliga verksamheten. Jag vill helst göra en kartläggning från klockan 08.00, när kundens arbetsdag börjar, till arbetsdagens slut. Först då kan jag förstå kundens hela behov.

  

  

Kontakta oss

Personlig företagsservice

Vi hjälper dig med all rådgivning digitalt via chatt, telefon eller video. Välj det sätt som passar dig bäst. 

Öppettider
Vardagar: kl. 8-18

Starta en chatt genom att klicka på ikonen som syns i det nedre högra hörnet.

Vill du hellre ringa eller boka tid, se våra kontaktuppgifter.