•  
  • Telefonitjänster

    Telenors telefonitjänster gör din företagstelefon till mer än bara en telefon. Med hjälp av dessa tjänster blir telefonen ett verktyg för att underlätta vardagen i ditt företag.

    Dela på inkommande samtal med tjänsten Gruppnummer eller upptäck våra olika nummerupplysning- och samtalstjänster. Läs mer om de här tjänsterna och andra telefonitjänster här.

Administration

Terminalinformation

Terminalinformation – Ta kontroll över företagets telefoner

Full överblick över telefonens eller terminalens historia.

Med Terminalinformation får du en tydlig överblick av företagets telefoner, modem och andra terminaler. Du ser enkelt vilken användare och vilket nummer som är kopplat till respektive terminal och när den har använts. Terminalinformationen kan enkelt exporteras ut till ett Excel-ark om behovet finns. 

Följande uppgifter finns med Terminalinformation:

  • IMEI-nummer
  • MSISDN
  • Datum när telefonen användes först och senast
  • Terminalmodell
  • Sim-nummer
  • Användare
  • Företag/Organisation
  • De fem senaste användarna

Terminalinformation beställs direkt i Företagsportalen och finns enbart tillgänlig där för de företag som har Företagsportalen kopplade till sitt konto. Om du är nyfiken på att testa hur tjänster fungerar finns möjligheten att teckna ett Demoavtal i 30 dagar kostnadsfritt. I nuläget är det inte möjligt att beställa eller använda Terminalinformation ihop med Telenor One Flexibel 2.0.  

Läs mer om Företagsportalen här

Priser  SEK (exkl. moms)
För dig med storkundsavtal 999 kr/mån
För dig med företagsavtal 799 kr/mån
För dig med medlemsavtal 799 kr/mån
Demoavtal 30 dagar 0 kr
Tvillingkort

Tvillingkort – perfekt när du vill låna ut en extratelefon

Med dubbla sim-kort kan du använda två telefoner på ett och samma abonnemang.

Med tjänsten Tvillingkort får du två sim-kort till ditt abonnemang som du kan använda i två telefoner. Perfekt om du vill ha en extra telefon att låna ut. Det går att ringa från båda men du kan bara ta emot samtal på ett sim-kort åt gången.

På tvillingkorten kan du lägga till så att du har in- och utgående data och/eller fax. Du betalar lika mycket för tjänsten oavsett vilket kort den ligger på.

Kom igång

För att beställa tjänsten går du till Mina sidor och loggar in. Därefter klickar du dig vidare till Mitt abonnemang, väljer sim-kort och sen Beställ tvillingkort.

Aktivera tvillingkort

  1. Ring 333 från din mobiltelefon. Du når en talsvarstjänst som ger dig instruktioner steg-för-steg för hur du går tillväga. Starta därefter om telefonen så ska tjänsten fungera.
  2. Sms:a genom att skicka tecknet # till nummer 333. Ett svars-sms skickas enbart om det uppstår några problem med aktiveringen. Om aktiveringen går igenom direkt skickas ingen bekräftelse.
  3. Om du befinner dig i utlandet kan du skicka ett sms med innehåll # till nummer 333 i de länder som ingår i Telenors sms-avtal. Det går även att kontakta Kundservice för att få hjälp.
Priser SEK (exkl. moms)
Månadsavgift 99,00 kr
Aktivering via 333 inom Sverige 0,00 kr

Meddelanden

Sms Sverige

Sms Sverige – sms:a till alla mobiler inom Sverige

Snabbt, enkelt och billigt!

Så länge du befinner dig i Sverige behöver du inte fundera – alla sms till svenska mobiler, oavsett operatör, ingår i ditt fasta pris. 

Sms:a alla inom Sverige för fast pris

Snabbt, enkelt och billigt! Skicka sms inom Sverige till alla dina kontakter utan att tänka på vad det kostar. 

Kom igång med Sms Sverige

Ring Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon. 

Tips

Skicka sms till kontorstelefoner i Sverige precis som du skickar till en mobil med tjänsten Sms till fasta telenät.

Priser SEK (exkl. moms) 
Månadsavgift
79,00 kr

Tjänsten får enbart användas för personligt bruk. Den får inte säljas vidare eller på annat sätt utnyttjas för kommersiella syften. För att begränsa otillbörlig användning av tjänsten får en enskild kund inte skicka mer än 5000 sms per månad. Sms som skickas utöver tillåtna antalet kommer att debiteras enligt ordinarie pris för sms.

Sms till fasta telenätet

Sms till fasta telenätet – meddelandet levereras till en fast telefon

Skicka en påminnelse om mötet till en kollega.

Skriv ett sms och ange ett nummer till det fasta nätet. När du skickar sms:et ringer det i den telefonen och en röst läser upp meddelandet när någon svarar. Har telefonen en textdisplay kommer sms:et som text och mottagaren kan sms:a tillbaka. 

Skicka sms även till fasta telefoner 

Skicka en hälsning, tid för mötesplats eller kanske en påminnelse till dina kollegor om att du flyttat på ett möte! En röst läser upp ditt sms när mottagaren svarar. 

Inga anonyma meddelanden 

Du kan inte skicka anonyma meddelanden så tänk på att om du har hemligt nummer kommer det att läsas upp ändå. 

För att inte störa skickar vi meddelanden under följande tider:
  • Måndag – fredag kl. 07.00-22.00.
  • Lördag, söndag och allmänna helgdagar kl. 09.00-23.00.

Tips 

För bästa resultat undvik förkortningar och andra språk än svenska.

Tänk på 

Oavsett om du befinner dig i Sverige eller utomlands så ska du alltid skicka utan landsprefix, så här: 08123456. Sms till fasta nätet funkar bara på fasta telefoner med svenska abonnemang.

Nummer

118 228 – Telenor Nummerupplysning

Telenor Nummerupplysning – alla nummer på tre nummer

Vi har olika lösningar för dig som vill ta reda på kontaktinformation, både utomlands och i Sverige. Välj bland tre nummerupplysningstjänster utifrån dina behov.

Fastnätsnummer

Fastnätsnummer – bli uppringd på ditt fasta nummer i mobilen

Alltid nåbar, eller tillgänglig för vissa.

Med Fastnätsnummer kan dina kunder och kontakter ringa både på ditt mobilnummer och fasta nummer – du svarar alltid i din mobil. Du har kvar ditt vanliga fastnätsnummer som visar din lokala anknytning, men är alltid mobil. Har du inget fastnätsnummer idag, får du ett nytt av oss. En fördel med att ha två nummer är att du kan välja att tillfälligt vidarekoppla det ena numret till röstbrevlådan, till exempel ditt fasta nummer. Då vidarekopplas de samtalen, medan samtal till ditt mobilnummer når fram som vanligt. Bra om du alltid vill vara nåbar för utvalda personer. Ring bara kortnummer 880 för att styra var dina samtal ska gå.

Utökad nummervisning 

I tjänsten Fastnätsnummer ingår även Utökad nummervisning. Med Utökad nummervisning kan du välja vilket av dina nummer som ska visas när du ringer.

Kom igång 

Ring Kundservice på 222 från mobilen eller 020–222 222 från annan telefon. 

Priser  SEK (exkl. moms)
Fastnätsnummer med Utökad nummervisning
69,00 kr/mån

Samtal

Samtal Fastnät

Samtal Fastnät – ring fritt till det fasta nätet

Prata på till en fast månadskostnad

Du ringer till alla inom det fasta nätet i Sverige för en fast månadskostnad. Inga startavgifter tillkommer. Vidarekoppling, medflyttning eller betalsamtal ingår inte. 

Ring hur mycket du vill  

Ring fritt till fasta telefoner inom Sverige. Oavsett hur mycket du ringer och hur länge du pratar betalar du ett fast pris varje månad.

Kom igång med Samtal Fastnät

Ring Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Priser  SEK (exkl. moms) 
Månadsavgift
99 kr/mån
Samtal Kollega

Samtal Kollega – ring fritt inom företaget

För en fast avgift kan du prata hur mycket du vill med kollegorna.

Med Samtal Kollega ringer du fritt till alla företagets mobiltelefoner inom Sverige till en fast månadsavgift. Startavgifter, vidarekoppling och medflyttning inom företaget ingår. Om du ringer ofta till dina kollegor är Samtal Kollega något för dig.

Kom igång med Samtal Kollega

Kontakta Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Tips 

Ringer du ofta till det fasta nätet? Skaffa Samtal Fastnät!

Priser SEK (exkl. moms)
Månadsavgift 49,00 kr
Samtal och meddelande Telenor

Samtal och meddelande Telenor – ring billigare till alla inom Telenor

För en fast månadsavgift ringer och sms:ar du hur mycket du vill.

Med tjänsten kan du ringa och skicka meddelanden till alla med Telenor abonnemang eller kontantkort inom Sverige för en fast månadsavgift. Inga startavgifter tillkommer. Vidarekoppling, medflyttning eller betalsamtal ingår inte i månadsavgiften. 

Ring och skicka meddelanden för fast pris till alla inom Telenor 

Nu kan du ringa, sms:a och mms:a hur mycket du vill till alla inom Telenors mobilnät i Sverige.

Kom igång

Samtal och meddelande Telenor kan beställas på Mina sidor men du kan även ringa Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Priser SEK (exkl. moms)
Månadsavgift 69,00 kr
Samtalspott

Samtalspott – ring för halva priset

För dig som har vårt abonnemang Företag Start.

Köp en samtalspott om 450 minuter och ring för halva ordinarie minutpriset inom potten. Tjänsten är för dig som är företagskund och har abonnemanget Företag Start.

I Samtalspott ingår samtal till alla nationella destinationer och Telenor Röstbrevlåda. Tjänsten passar utmärkt för dig som ringer 5–25 minuter per månad. Den går att kombinera med andra talpaket och plockas bort om du byter till annan abonnemangsform än Företag Start.

Kom igång

Samtalspott för Start kan beställas på Mina sidor. Du kan även ringa Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Övriga telefonitjänster

0200 Frisamtal

0200 Frisamtal – bjud den som ringer på samtalet

Ditt företag står för samtalskostnaden med 0200 som riktnummer.

Låt ditt företag stå för kostnaden för alla som ringer till er. Det visar på service och att ditt företag gärna vill prata med den som ringer. Tjänsten passar även om din verksamhet finns på flera orter eftersom du får 0200 som riktnummer.

Du behöver inte investera i ny program- eller hårdvara eftersom 0200 Frisamtal är en tjänst som redan finns i Telenors nät. Grundpaketet innehåller ett 0200-nummer till ett svarsställe och du bestämmer själv vilket. Utan extra kostnad ingår även en spärr mot mobilsamtal. Alla typer av företagsväxlar och separata abonnemang kan ta emot 0200-samtal.

Tilläggstjänster

Guldnummer

Ett nummer med enkel ”melodi”, ofta med siffermässig regelbundenhet.

Tillkommande svarsställe

I grundtjänsten ingår ett svarsställe och kan kompletteras med flera svarsställen. Till exempel kontor eller telefonnummer ur en nummerserie eller ur andra operatörers serier.

Vidarekopplingskedja

Koppla vidare samtalet till olika svarsställen i upp till sex steg. Till exempel vid upptaget, ej svar och så vidare.

Tidsstyrning

Dirigera samtalen till olika svarsställen beroende på veckodag och tidpunkt.

Geografisk styrning

Detaljerad information som kan hjälpa dig att optimera personalbehoven.

Laststyrning

Fördela samtalen procentuellt mellan olika svarsställen.

Styrning via webb

Med Styrning 0200 Frisamtal kan du kontrollera och dirigera om samtalen som kommer in till olika svarsställen, fungerar var du än befinner dig.

Statistik som optimerar

Med Statistik 0200 Frisamtal får du detaljerad information som till exempel kan hjälpa dig att optimera personalbehoven. Statistiken når du via webben, den är skyddad via kryptering så att den är oåtkomlig för obehöriga.

Kom igång

Ring vår Kundservice Företag på 020-222 222. Vi har öppet dygnet runt, året om.

Läs mer

pdf-icon Produktblad 0200 Frisamtal

077 Nationellt Nummer

077 Nationellt Nummer – med flexibla tilläggstjänster

Ett gemensamt riktnummer – 077 gör det lättare för dina kunder och leverantörer.

Med 077 Nationellt Nummer får du ett geografiskt neutralt telefonnummer som är lättare att komma ihåg. Vilket är bra om du har kunder och leverantörer som är utspridda över landet och i behov av service. Tjänsten kräver ingen hårdvara och är helt nätbaserad.

I grundpaketet ingår ett 077-nummer och ett fördefinierat svarsställe, som kan utökas efter behov Både företagsväxlar och separata abonnemang kan användas som svarsställe för inkommande 077-samtal. Är ditt svarsställe ett fastnätsnummer i Telenors nät tillkommer inga samtalskostnader.

Tilläggstjänster

Guldnummer

Ett nummer med enkel ”melodi”, ofta med siffermässig regelbundenhet.

Tillkommande

I grundtjänsten ingår ett svarsställe och kan kompletteras med flera svarsställen. Till exempel kontor eller telefonnummer ur en nummerserie eller ur andra operatörers serier.

Vidarekoppling

Koppla vidare samtalet till olika svarsställen i en vidarekopplingskedja med upp till sex steg. Vidarekoppling kan ske när svarstället är upptaget, stängt eller ej svar inom förbestämd tid.

Tidsstyrning

Dirigera samtalen till olika svarsställen beroende på veckodag och tidpunkt.

Geografisk styrning

Dirigera samtal till olika svarsställen beroende på geografiskt ursprung.

Laststyrning

Fördela samtalen procentuellt mellan olika svarsställen.

Styrning via webb

Med Styrning 077 Nationellt Nummer kan du kontrollera och dirigera om samtalen som kommer in till olika svarsställen, fungerar var du än befinner dig.

Statistik som optimerar

Med Statistik 077 Nationellt Nummer får du detaljerad information som till exempel kan hjälpa dig att optimera personalbehoven. Statistiken når du via webben, den är skyddad via kryptering så att den är oåtkomlig för obehöriga.

Kom igång

Ring vår Kundservice Företag på 020-222 222. Vi har öppet dygnet runt, året om.

Läs mer

pdf-icon Produktblad 077 Nationellt nummer

DebViewer

DebViewer – flexibel kostnadsredovisning

Få full koll på företagets telefonikostnader med webbtjänsten DebViewer.

Du kan sammanställa kostnader och samtalsstatistik på ett flexibelt sätt med DebViewer. Samtalskostnaderna hamnar på rätt avdelning eller grupp och det ger dig underlag till interndebitering mellan till exempel moder- och dotterbolag.

Inga dyra investeringar

Tjänsten finns i vårt nät, så du slipper investera i egna system för kostnadsredovisning eller programvarulicenser för företagsväxeln.

Kom igång

Kontakta Kundservice på 222 från mobilen eller ring 020-222 222 från annan telefon.

Gruppnummer

Gruppnummer – dela på inkommande samtal

Styr samtalen efter bemanning och kompetens med en flexibel lösning som du administrerar själv.

Med Gruppnummer kan ni vara flera som svarar på företagets inkommande samtal. Kunder och andra ringer er på ett telefonnummer och samtalen kopplas automatiskt till alla medlemmar i gruppen.

Tjänsten gör det möjligt att styra samtalen efter bemanning och kompetens – passar utmärkt för säljteam och supportgrupper. Du kan också välja att samtalen ska styras ut till övriga i gruppen först när den sökta personen inte svarar.

Att komma igång är enkelt. Tjänsten levereras med det fasta nummer ni valt ut och du administrerar smidigt Gruppnummer på en webbsida. Där bestämmer du kötid, öppettider och vilka personer som ska ingå i gruppen. Som medlem i ett gruppnummer kan medarbetaren befinna sig överallt, även utomlands. Det räcker att vara tillgänglig på mobiltelefonen.

Utöka med flera Gruppnummer

Ni kan ha flera Gruppnummer till företaget om ni behöver det. Varje grupp kan ha upp till 20 medlemmar och en person kan vara med i flera grupper samtidigt.

Kom igång

För att komma igång med Gruppnummer, ring Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Inkommande statistik

Inkommande statistik – analysera företagets telefontrafik

Effektivisera, förenkla och förbättra din verksamhet med rätt underlag.

Tjänsten Inkommande Statistik finns i vårt nät och du får informationen direkt i din dator via internet. Du kan välja att bryta ner statistiken till enskild anknytning eller att göra analyser på specifika grupper eller på hel nummerserie. Du kan ensam administrera en hel koncern med geografiskt åtskilda enheter och flera olika nummerserier.

Enkel lösning

Du behöver inte investera i några program eller i ytterligare utrustning till din befintliga telefonväxel. Eftersom tjänsten ligger i vårt nät fungerar den helt oberoende av vilken växel du har. Låt den här statistiktjänsten effektivisera, förenkla och förbättra din verksamhet.

Kom igång

Kontakta Kundservice på 222 från mobilen eller ring 020-222 222 från annan telefon.

Intern Telenor

Intern Telenor – lägre kostnader med internprissättning

Minska företagets interna samtalskostnader med Intern Telenor.

Om ditt företag har både fast- och mobiltelefoni hos Telenor kan ni även få Intern Telenor för internprissättning. Tjänsten innebär att alla samtal som rings via anknytningarna i företagets växel till de anställdas mobiler "öronmärks" och prissätts enligt en speciell förmånlig taxa.

Därigenom blir det också lägre kostnader när den enskilde medarbetaren vidarekopplar sin fasta telefon på företaget till sin mobil.

Kom igång

Ring Kundservice på 222 från mobilen eller 020-222 222 från annan telefon.

Riksaccess

Riksaccess – behåll dina lokala nummerserier

Koppla fler nummerserier till samma access.

I takt med utvecklingen av ett mobilt arbetssätt blir det allt vanligare med centraliserade växellösningar för hantering av fasta och mobila anknytningar. För att få god ekonomi i dessa lösningar finns behov av att minimera antalet anslutningar mot operatören.

Detta har tidigare krävt att företag gjort avsteg i användningen av nummerserier. Det är två delar som tidigare ställt till med bekymmer: dels inkommande samtal som måste styras rätt och dels utgående samtal som måste märkas med korrekt A-nummer.

Så här fungerar Riksaccess

Med Riksaccess kan du koppla fler nummerserier, oavsett riktnummerområde, till samma access. Det innebär att användarna kan behålla sina lokala nummerserier trots att en centraliserad växellösning implementeras. Med tjänsten får du inkommande samtal på dina nummerserier styrda till er access och utgående samtal får korrekt A-nummervisning.

Kom igång

Kontakta Kundservice på 222 från mobilen eller ring 020-222 222 från annan telefon.

Vidarekoppling med webbaccess

Vidarekoppling med webbaccess – gör ditt företag nåbart i alla lägen

Vidarekoppla dina nummer och nummerserier enkelt via internet.

Eftersom vidarekopplingen sker i Telenors nät behöver du inte ha tillgång till en telefon eller din växel utan bara till internet. Det underlättar när medarbetare reser eller distansarbetar. Samtidigt blir ditt företag nåbart i alla lägen – även om växeln går ner vid strömavbrott och liknande händelser.

Administratören kan via webben skapa grupper av anknytningar och enkelt vidarekoppla dessa, eller hela nummerserier, till valfritt nummer. Det innebär att en person kan administrera tjänsten för flera kontor från ett enda ställe.

Alltid nåbar

Går växeln ner av olika skäl som till exempel hårdvarukrasch, strömavbrott eller avgrävd telekabel, kan du snabbt styra om alla samtal till nya svarsställen. Tjänsten förenklar inte bara för distansarbetande personal utan gör ditt företag nåbart i alla lägen.

Frigör samtalskanaler i växeln

Är ni många på företaget som vidarekopplar telefonerna till externa telefonnummer t ex mobiltelefoner kan ni, utan att tänka på det, i värsta fall blockera hela växeln för in- och utgående trafik. Vidarekoppling med webbaccess eliminerar detta problem helt, eftersom vidarekopplingen sker redan ute i Telenors nät, dvs innan samtalet når företagsväxeln.

Kom igång

Kontakta Kundservice på 222 från mobilen eller ring 020-222 222 från annan telefon.

  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Kontakta säljare

Vill du ha personlig rådgivning för ditt företag? Ring oss, besök butik eller lämna dina uppgifter i vårt formulär så hör vi av oss.
    • Telefonnummer Telenor Företag
  • 0200-15 90 88