En kundanpassad växellösning

Olika företag har olika behov, det kräver en växellösning som går att anpassa till den situation som råder just nu. Vår molnbaserade växel fungerar som ett nav för all er kommunikation och ger dig samma funktionalitet som en fast växel.

Tillgängligheten ökar maximalt, medarbetarna behöver inte ens vara på kontoret för att svara i växeln. Om du väljer Telenor One Flexibel får du en kundanpassad lösning med tilläggstjänster som passar just ditt företag. Du kan till och med välja vilka tjänster varje enskild medarbetare ska ha, efter hans eller hennes behov. 

Telenor One Integrerad – kombinera fast med mobilt

Om du redan har en växel finns även möjligheten att kombinera din fasta växel med vår molnbaserade. Du få en kraftfull integrerad lösning för både fast och mobil kommunikation. Ditt företags behov avgör över hur de fasta och de mobila tjänsterna ska integreras.

Telenor One

Telenor One App


Telenor One App ger dig möjlighet att sköta företagets växeltjänster direkt i mobilen. Vilka tjänster som finns tillgängliga i appen beror på vilka tjänster ditt företag har valt att ha på sina abonnemang. Ladda ner den gratis i Google Play, App Store eller Windows Store.

Läs mer om appen här

 

Så fungerar Telenor One Flexibel

En flexibel växellösning som kan växa med ditt företag och med tiden. Här är en del av de olika fördelar och funktioner som Telenor One Flexibel erbjuder.

Enklare, smidigare och smartare

Telenor One Flexibel är extremt smidig och lätt att hantera. Du lägger enkelt till och betalar för nya tjänster vartefter behoven uppstår, och lika enkelt tar du bort dem när de inte behövs. Med Telenor One Flexibel frigörs arbetstid och effektiviteten ökar i ditt företag vilket gör er mer konkurrenskraftiga.

Framtidssäkrad

Med effektivare kommunikationer frigörs arbetstid som kan användas till produktivare saker. Med Telenor One Flexibel får du en kraftfull kommunikationslösning som ökar effektiviteten i ditt företag vilket gör er mer konkurrenskraftiga.

Uppdaterad telefonbok

Historiskt har det alltid varit en utmaning med en enhetlig telefonbok för alla medarbetarna i en organisation, då alla kontakter sparas lokalt i telefonen. Med Telenor One Flexibel har användarna alltid tillgång till en aktuell telefonbok som innehåller samtliga medarbetare och anknytningar, här kan man även se om en medarbetare är upptagen i telefon eller har aktiverat en hänvisning.

Självbetjäning

Det är förstås mycket viktigt att företaget kan behålla kontrollen över sin telefonilösning även om man flyttar in den i molnet. Med Telenor One Flexibel har både företaget och användarna full kontroll över telefonilösningen genom våra självbetjäningswebbar.

Slopade kostnader

I det långa loppet kommer en molnbaserad växel att spara mycket pengar till företaget, investeringskostnaderna är obefintliga. Du behöver inte köpa in egen företagsväxel, dyra systemtelefoner och bärbara telefoner.

Med Telenor One Flexibel slipper du serviceavtal, licenser, anslutningskostnader och uppgraderingar. Du betalar inte för tekniker som måste skapa nya anknytningar och nya ledningar varje gång en medarbetare ska byta arbetsplats. Du slipper även dyra support- och leasingavtal och du slipper upprätthålla egen kompetens på växel- och stödsystem. Dessutom väljer ni själva ner på användarnivå vilka tjänster ni behöver, på så sätt betalar ni bara för det ni faktiskt använder.

 

Telenor Softphone – din dator blir en telefon

Softphone är en tilläggstjänst som integrerar mobiltelefonen och datorn till samma anknytning så att du kan ringa eller ta emot samtal från båda enheter. Du kan dessutom smidigt förflytta dig mellan enheterna, påbörja ett samtal vid datorn och fortsätt samtalet med mobilen, eller tvärtom. 

I Softphone får du tydlig överblick över kollegor och deras aktuella status, pågående samtal och hänvisningar samt kan logga in/ur och se status på dina Gruppnummer. Detta i kombination med att du kan koppla samtal direkt i Softphone gör att tjänsten kan användas som en enklare telefonistfunktion.
 

Kombinera tjänster efter företagets behov

Telenor One Flexibel består av flertalet olika tjänster som kan kombineras på olika sätt anpassat för ditt företags vardagliga behov. Nedanstående tjänster är några av de som oftast används i Telenor One Flexibel.

Samtalshantering

Ett tjänstepaket som innehåller tjänsterna Parkera, Pendla, Konferenssamtal, Samtal Väntar, Överflyttning, Återuppringning, Samtalsförfrågan samt möjlighet att tillfälligt dölja sitt nummer vid utgående samtal.

Fastnätsnummer till mobilen

Användaren får sitt fasta nummer till sin mobiltelefon och på så vis behövs inte längre den fasta telefonen.

Utökad nummervisning

Utökad nummervisning ger användaren möjlighet att välja vilket nummer som presenteras vid utgående samtal, oavsett om det är mobilt, fast eller växelnummer.

Hänvisning Bas

För användaren: Ger dig möjlighet att hänvisa din telefon när du är upptagen. Man kan välja att hänvisa sitt fasta, mobila eller båda numren, vilket ger dina kollegor, partners och kunder ett bra bemötande även när du är frånvarande.

För företaget: Använd som komplement till er telefonilösning och få enkel överblick över Gruppnummer, inkommande samtalstrafik och företagets kontakter.

Hänvisning Premium

För användaren: Ger dig full kontroll över dina tjänster, hänvisning och röstbrevlådan, via ett webbgränssnitt och en mobil webbsida. 

För företaget: Marknadens kraftfullaste telefonisttjänst med möjlighet till mobilt arbetssätt även för företagets telefonister.

Mobil UC

För användaren: Gör användarens UC-klient till en fullvärdig anknytning i den mobila växeln och skapar en sammanhållande kommunikation där användaren kan svara var, när och hur de vill.

För företaget: Mobil UC gör företagets UC-plattform till en del av den mobila växeln och företaget kan då dra full nytta av de investeringar man gjort för Unified Communication.

Telenor Auto Attendant

Telenor Auto Attendant är en molnbaserad, röststyrd telefonisttjänst som avlastar företagets personal och frigör tid till viktigare uppgifter. Merparten av alla samtal kan automatiseras. Det fungerar både för interna samtal och för kunder som ringer utifrån.

Telenor Svarsservice

Låt Telenor hjälpa dig med telefonistfunktionen på ditt företag. Vi kan hantera hela din växel eller fungera som ett effektivt overflow vid speciella tider och/eller hög belastning.

Gruppnummer

Ett nummer in – flera som kan svara. Kömeddelande, schema, olika sätt att fördela samtal gör Gruppnummer till ett utmärkt hjälpmedel för mindre supportgrupper.

Telenor Contact Center

Vi erbjuder en skalbar och kostnadseffektiv Contact center-lösning i molnet som är fullt anpassningsbar för ditt företags behov.

Menyval

Skapar en effektiv hantering av inkommande samtal till företaget där man kan erbjuda sin kunder olika knappval för att komma till rätt avdelning.

Självbetjäning 

Telenors Företagsportal ingår utan kostnad i den mobila växeln.

Telenor SLA 

Telenor har SLA på flera av tjänsterna där vi garanterar tillgänglighet.

Vanliga frågor och svar

  • Vad är en växel?

    En växel hjälper dig att besvara samtal så effektivt som möjligt och på dina villkor. När har ni öppet och vill ta emot samtal? Har ni specifika avdelningar eller medarbetare som är bra på att besvara olika typer av kundfrågor? Om ingen kan svara, ska kunden kunna lämna ett meddelande och bli uppringd?

  • Vad är Telenor One?

    Telenor One är en mobil växel som ger dig möjlighet att hantera företaget via mobilappen och företagsportalen. Ni behöver inte investera i fysisk utrustning utan all funktionalitet finns i molnet och det är enkelt att anpassa lösningen efter era nuvarande och era framtida behov.

  • Kan jag verkligen ersätta alla telefoner med enbart en mobiltelefon?

    Ja, Telenor One ger dina medarbetare möjlighet att ha flera telefonnummer till en och samma mobiltelefon. Alla kan använda ett mobilnummer, fastnätsnummer, kortnummer och företagets huvudnummer.

  • Hur kan mina medarbetare kommunicera med hjälp av Telenor One?

    Mobilappen ger era medarbetare tillgång till en företagsgemensam adressbok där de kan skapa egna favoriter och se sina kollegors tillgänglighetsstatus. De ställer in sina hänvisningar om de t.ex. är sjuk eller har semester vilket gör att era kunder får uppdaterad information om när personen åter är tillgänglig. Det ger även era medarbetare möjlighet att styra när de vill och kan ta emot telefonsamtal.

  • Vad är Telenor One Integrerad?

    Telenor One Integrerad kompletterar er fasta växel med vår Telenor One-funktionalitet. Varje medarbetare får en telefon som blir en del av växellösningen. Ni får en komplett telefonilösning baserad på den fasta växeln utan att göra avkall på mobiliteten. Telenor One Integrerad gör organisationen mer effektiv, då medarbetarna kan använda tjänsten både på och utanför arbetet.

  • Hur kommer jag igång med Telenor One App?

    För att kunna använda alla växelfunktioner, behöver du göra tre saker:

    1. Gå in på minasidor.telenor.se och skapa ett Mina sidor-konto.
    2. Ladda ner Telenor One App (när din mobiltelefon är igångsatt) via App Store, Google Play eller Windows Store.
    3. Logga in i appen med samma inloggningsuppgifter som till Mina sidor-kontot.

    Om du har glömt lösenordet till Mina sidor klicka på länken glömt lösen så får du en pinkod skickad till din telefon och sen kan du skapa ett nytt lösenord.

 Office 365

Med Office 365 molnbaserade program får du smidig tillgång till mail, kalendrar och dokument och kan redigera och dela dina filer från vilken enhet som helst. Lägg enkelt till och ta bort användare efter behov.

MDM - mobil säkerhet

Det mobila arbetssättet ställer krav på hanteringen av mobila enheter som löper större risk att läcka information än datorer. Telenor MDM är en skalbar och molnbaserad lösning som ger ditt företag hög säkerhet av era mobila enheter och appar. 

Mötestjänster

Samarbeta med kollegor och kunder oavsett var ni befinner er – i Sverige eller utomlands. Distansmöten ökar effektiviteten på flera sätt, med våra mötestjänster sparar du restid, reskostnader och dessutom är det snällare mot miljön.