Driftkarta

Här hittar du aktuell information om driftstörningar med geografisk utbredning och mindre, lokala driftstörningar via en driftkarta. Har du problem trots att driftkartan visar att allt fungerar normalt? Läs våra vanligaste frågor och svar.

Vanliga frågor

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Om du har full täckning men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och sedan slå av det igen. Om det inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Har du full täckning men inte kan ringa till 112, testa att ta ut sim-kortet ur telefonen och prova sedan att ringa 112 igen.

    Är du utomlands? Kolla här.

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, till exempel problem med internetuppkoppling. Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Varför är hastigheten på nätet låg?

    Hastigheten i nätet varierar helt naturligt, bland annat beroende på hur många som är uppkopplade samtidigt. Din normalhastighet finns angiven som ett intervall i ditt abonnemang.

    Lägre hastighet kan bero på flera saker: inställningar, tillfälliga störningar i nätet och annat. Om du upplever lägre hastighet än du förväntar, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider så löser det sig säkert.

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?

    Prova att starta om datorn och även modemet.
    Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    Kolla så att du har täckning.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Vad ska jag göra om det står Ingen service i displayen?
    1. Börja med att starta om din enhet. Har du en iPhone kan du prova en hård omstart genom att hålla in både av-/på-knappen och hemknappen samtidigt tills äpplet börjar lysa på skärmen.
    2. Prova att använda sim-kortet i en annan mobil eller beställ ett nytt på Mina sidor.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.