Blanketter och manualer

Söker du efter en överlåtelseblankett? Eller vill du läsa mer om en tjänst eller produkt? Här finner du blanketter, guider och broschyrer med mer information.

Vi tänker på miljön och tar endast emot autogiroanmälan digitalt via din internetbank. Läs mer om hur du ansöker här

Vanliga frågor

  • Hur överlåter jag mitt abonnemang?

    Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang. Tillträdande kund måste vara kreditgodkänd.

    Du ansöker om överlåtelse genom att fylla i vår överlåtelseblankett. Den som ska ta över abonnemanget behöver också skriva under blanketten.

    • Välj överlåtelseblankett utifrån att du ska överlåta ett eller flera abonnemang.
    • Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator.
    • Skriv ut blanketten.
    • Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.
  • Vilken överlåtelseblankett ska jag använda?

    Blanketter hittar du här.

  • Vad händer när Telenor har fått min ansökan om överlåtelse?

    När Telenor tagit emot och godkänt din ansökan om överlåtelse, så flyttar vi över ditt abonnemangsavtal till den tillträdande kunden.
    Båda parter får ett bekräftelsebrev från oss när överlåtelsen är genomförd.
    Den frånträdande kunden är ansvarig för abonnemanget till dess att överlåtelsen är gjord. Kostnaden för överlåtelsen, 200 kr (exkl. moms), debiteras den övertagande kunden.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.