Säkrare på nätet
Hjälp vid nätkränkning och spärr av skumma sidor ingår.
Prata obegränsat
Ring fritt inom familjen i hela världen.
Bättre koll
Allt samlat på samma faktura och ni fördelar surfen som ni vill.
Lägre pris
Ju fler ni är desto billigare blir det per person.
Frågor och svar om Telenor Familj
-
Det smarta med Telenor Familj är att ni bara betalar fullt pris för huvudabonnemanget. Alla andra användare betalar ett fast pris, som är mycket lägre, vilket gör att abonnemanget totalt blir billigare per person ju fler ni är.
-
Telenor Familj är vårt familjeabonnemang som kan delas av upp till 8 personer.
Så här funkar det:
- Alla som delar familjeabonnemang får ett eget nummer.
- Ni kan dela på vilket abonnemang som helst, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
- Ni fördelar surfmängden som ingår i abonnemanget som ni själva vill. Väljer ni abonnemanget Obegränsat får alla obegränsad surf.
- Allt samlas på en faktura som skickas till den som tecknat huvudabonnemanget.
-
Det går att skapa en Telenor Familj på två sätt. Antingen så väljer du lägga till flera användare till ditt abonnemang och på så vis skapas ett familjeabonnemang där du är huvudanvändare.
Du kan också välja att vilja bli en del av någon annans abonnemang. För att skapa ett familjeabonnemang på det här sättet, vänligen kontakta på vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.
-
Vilka som helst! Det går jättebra att dela familjeabonnemang med morfar, grannen eller bästa kompisen och ni behöver inte bo på samma adress.
-
Ni ringer fritt till varandra i hela världen
Alla som ingår i familjeabonnemanget ringer fritt till varandra när ni allihop, eller någon av er, befinner sig på resande fot.Ni surfar som hemma i 39 länder
Vid resor inom EU/EES samt i Andorra, Malaysia, Montenegro, Myanmar (Burma), Schweiz, Serbien, Thailand, Turkiet och USA tar ni med surfen utan extra kostnad. Precis som i Sverige delar ni på den surfpott som ingår i huvudabonnemanget. Undantaget är vårt obegränsade mobilabonnemang, där alla i familjen istället delar på 100 GB/mån.Håll koll på inställningarna
Om inställningen Spärr av trafik i utlandet är aktiverad för någon användare måste den som står som står som ägare av abonnemanget ändra det, annars kan användaren varken ringa, ta emot samtal, surfa eller skicka sms. Inställningen finns i Mitt Telenor, så logga in här på webben eller i appen. -
Börja med att kika runt bland våra mobiltelefoner här på hemsidan. När du hittat den du söker kan du enkelt lägga till mobilabonnemang och flera användare i nästa steg.
Om du har frågor eller vill få hjälp med köpet är du alltid välkommen att kontakta oss eller kika in i någon av våra butiker.
-
Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!
Bra att veta:
- För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
- Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
- Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.
- I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.
- Mer om hur du flyttar ditt nummer
-
Vill du byta ansvarig person som står ansvarig för alla mobilnummer kopplade till ditt Telenor Familj-konto? Inga problem. Kontakta oss så hjälper vi dig.
Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med. -
-
Det gör du som äger abonnemanget genom att sätta surfgränser i Mitt Telenor.
Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.
-
Kolla först att du inte har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör. Om du inte har det är det bara att beställa ditt abonnemang hos oss. Väljer du nytt nummer så behöver du säga upp ditt gamla abonnemang hos den tidigare operatören. Väljer du att flytta med ditt nummer så sägs det upp automatiskt. Det är vanligt med en månads uppsägningstid så då kan du välja att lägga nummerflytten 30 dagar fram för att slippa betala dubbelt.
Vi hjälper dig gärna!
Vill du ha hjälp med att skaffa ett abonnemang som passar just din familj? Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så hör vi av oss.
Du kan också chatta med oss, vardagar 9.30-20 och helger 9.30-18. Eller varför inte kika förbi någon av våra butiker?
Förköpsinformation
Vi har sammanfattat allt som gäller för våra mobilabonnemang på en sida. Smidigt!
Till förköpsinformationen(öppnas i ny flik)