Vanliga frågor och svar.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du skaffa våra abonnemang Frihet gör du det enkelt på Telenor.se. På webben kan du som redan har Frihet förlänga abonnemanget, förutsatt att du inte har någon bindningstid kvar.  

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se hur när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea). Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Behöver jag stänga av surfen utomlands?

    Har du Telenor Frihet och befinner dig i ett EU/EES-land, Thailand, Malaysia eller Myanmar (fd. Burma) kan du använda hela abonnemangets mobilsurf utan extra kostnad. Annars har vi flera olika tjänster så att du till ett fast pris vet exakt vad det kostar att ringa, surfa och sms:a där du är. För aktuella utlandspriser och tjänster kolla här.

  • Har jag Telenor Change?

    Det tar du snabbt reda på via Mina sidor. Gå in under abonnemang och leta upp din delbetalning.

Varning för bluffmail!

Just nu cirkulerar det bluffmail där bedragare använder Telenor som avsändare. Om du tror att du blivit drabbad släng mailet utan att öppna det. Klicka aldrig på länkar i mail där du är osäker på avsändaren. Läs mer här.

Driftinformation & felsökning

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det bero på en driftstörning. Du hittar information om aktuella driftstörningar här.
Står det inget om driftstörningar kan du enkelt felsöka på egen hand. Du hittar guider för felsökning här.

Gör det själv

Mycket går enkelt att lösa på egen hand. På Mina sidor har du möjlighet att köpa extra surf, fördela surfen i familjen och fixa annat som gör din digitala vardag lite enklare. Läs mer om vad du kan göra här.

Dygnet runt, året runt.
Ring oss gärna på 020-222 222.

Hittar du inte det du letar efter här på hemsidan eller på Mina sidor? Hör av dig så hjälper vi dig. Ringer du från ett Telenorabonnemang är det alltid gratis, oavsett var i världen du befinner dig.

Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222

Vi finns på mail också.
Skicka ett mail via vårt kontaktformulär.