Vanliga frågor

  • Behöver jag stänga av surfen utomlands?

    Nej, det behöver du inte. Reser du inom EU/EES så surfar du till samma pris som du gör hemma.

    Vi har flera olika tjänster som du till ett fast pris kan använda dig av så att du exakt vet vad det kostar att ringa, surfa, och sms:a i det land du befinner dig. För aktuella utlandspriser och tjänster kolla här.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du byta ditt abonnemang gör du det enkelt på Telenor.se

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang Frihet.

  • Kan jag surfa obegränsat med Frihet Obegränsat i utlandet?

    Nästan. Totalt har du 100 GB/månad att surfa för inom EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) om du har abonnemanget Frihet Obegränsat. 100 GB gäller för dig och din familj om du har Telenor Familj. Du kan fördela de 100 GB mellan dina familjemedlemmar  i appen Mitt Telenor.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se hur när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur tar jag bort röstbrevlådan?

    Det gör du via Mina sidor. Tänk på att alla meddelanden och hälsningsfraser kommer raderas.

  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek?

    Det gör du på Mina sidor, under fliken för Abonnemang. Det kostar 250 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya. Det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det. Ditt nya sim-kort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

  • Jag har tidigare haft Glocalnet och mitt Mobila Bredband från Telenor fungerar inte.

    För dig som har Windows 8 eller senare samt stickan med programmet Glocanet StayConnected och en ZTE MF190.

    1. Säkerställ att du har simkortet från Telenor i ditt modem och att det är inkopplat i datorns usb-uttag.

    2. Avinstallera befintlig StayConnected från stickan genom att göra det valet i mjukvarans meny.

    3. Ladda ner StayConnected 

    4. Återinstallera det StayConnected som du precis har laddat ner direkt från installationsfilen. Installera ej via den pop-up som dyker upp via modemet.

    Nu bör det funka!

    Har du Opticon Icon 255 – kontakta kundservice.

     

    För dig som har Windows 8 eller tidigare samt stickan med programmet Glocanet StayConnected.

    1. Säkerställ att du har simkortet från Telenor i ditt modem och att det är inkopplat i datorns usb-uttag.

    2. Installationen kommer nu att starta automatiskt.

     

    Fungerar inte något av ovan lösningsförslag så kontakta kundservice på 020-222 222.

Gör det själv

Mycket går enkelt att lösa på egen hand. I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor har du möjlighet att köpa extra surf, fördela surfen i familjen och fixa annat som gör din digitala vardag lite enklare. Läs om vad mer du kan göra.

Driftinformation & felsökning

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det bero på en driftstörning. Du hittar information om aktuella driftstörningar här
Står det inget om driftstörningar kan du enkelt felsöka på egen hand. Du hittar guider för felsökning här.

Kontakta oss

Behöver du komma i kontakt med oss? Inga problem, så gör du:

Från din Telenormobil: 222 eller 020 222 222
Om du inte har en Telenormobil: 020 222 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Alla dagar 08.00-22.00

Det är kostnadsfritt att ringa oss om du gör det från Sverige. Med din Telenormobil är det gratis att ringa oss, oavsett var i världen du befinner dig.

Vissa tider på dagen, som tidiga förmiddagar, över lunch och sena eftermiddagar är det många som ringer till oss. För att undvika långa kötider kan du med enkelhet försöka lösa ditt ärende via appen Mitt Telenor eller Mina sidor.

Maila oss

Det går även bra att skicka ett mail till oss här

Vanliga frågor

  • Varför slutar ni med dygnet runt service på telefon?

    Vi vill och behöver vara där våra kunder är och då fler och fler söker hjälp och service i olika digitala kanaler har vi valt att omfördela oss så att du som kund alltid ska få svar i den kanal du önskar. Detta gör att vi stänger den tiden då det kommer in minst antal ärenden, det vill säga 22.00-08.00. 

  • Vad gör jag om jag behöver hjälp utanför era öppettider?

    Du kan ladda ner Mitt Telenorappen där du bland annat kan se surfsaldo, köpa extra surf, fördela surfen och få information om ditt abonnemang, bindningstid, uppsägningstid och Telenor Change.

    Du kan gå in på Mina sidor där du även kan spärra abonnemang/mobil, se fakturor och hantera tjänster.

    Du kan även slå 222 och använda dig av våra talsvarstjänster.