Vanliga frågor och svar.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda via vår app Telenor Ladda, direkt på webben, via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea) eller via värdebevis. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. På Mina sidor ser du om du har Change.

    Läs mer om hur du gör och vad det kostar här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att hitta något bättre.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Har jag Telenor Change?

    Det tar du snabbt reda på via Mina sidor. Gå in under abonnemang och leta upp din delbetalning.

  • När får jag min iPhone 7?

    Leveransinformation för iPhone 7 finner du här

Se fler frågor och svar

Driftinformation & felsökning

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det bero på en driftstörning. Du hittar information om aktuella driftstörningar här.
Står det inget om driftstörningar kan du enkelt felsöka på egen hand. Du hittar guider för felsökning här.

Gör det själv

Mycket går enkelt att lösa på egen hand. På Mina sidor har du möjlighet att köpa extra surf, fördela surfen i familjen och fixa annat som gör din digitala vardag lite enklare. Läs mer om vad du kan göra här.

Dygnet runt, året runt.
Ring oss gärna på 020-222 222.

Hittar du inte det du letar efter här på hemsidan eller på Mina sidor? Hör av dig så hjälper vi dig. Ringer du från ett Telenorabonnemang är det alltid gratis, oavsett var i världen du befinner dig.

Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222

Vi finns på mail också.