Vad kan vi hjälpa dig med?

Vanliga frågor.

  • Vad kostar Telenor Frihet?

    Priset beror på flera saker. Har du bindningstid eller en delbetalning av en mobil kvar? Väljer du en bindningstid på Telenor Frihet så får du rabatt. Vill du även passa på att lägga till en ny mobil så varierar priset beroende på vilken mobil du väljer.
    Kolla här för att se priserna på Telenor Frihet.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?

    All den här informationen hittar du på Mina sidor.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att hitta något bättre.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort?

    Det gör du via Mina sidor och kostar 250 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya och det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. På Mina sidor ser du om du har Change.

    Läs mer om hur du gör och vad det kostar här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda direkt på webben, via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea) eller via värdebevis. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

Driftinformation

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det vara en driftstörning. 

Vilken mobil behöver du hjälp med?

Ställ in mail, lås upp eller spärra din mobil, problem med att ringa eller surfa? Vi hjälper dig oavsett om den är ny, trasig eller försvunnen.

iPhone 6s

Galaxy S7 edge

Xperia Z5

iPhone SE

Dygnet runt, året runt.
Ring oss gärna på 020-222 222.

Hittar du inte det du letar efter här på hemsidan eller på Mina sidor? Hör av dig så hjälper vi dig. Ringer du från ett Telenorabonnemang är det alltid gratis, oavsett var i världen du befinner dig.

Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222

Vi finns här också:

Maila oss

Facebook

Twitter

Våra butiker