Drift & täckning

Allt om nät, täckning och eventuella driftstörningar. Hur ser det ut där du bor?

Vanliga frågor.

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Prova att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen.

    Upplever du fortfarande problem, ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?
    1. Prova att starta om datorn och även modemet.
    2. Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    3. Kolla så att du har täckning.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Varför har jag ingen/dålig täckning i vissa delar av bostaden?

    Troligtvis når vi inte ända fram på grund av tjocka väggar eller fönster. Prova från ett annat ställe i ditt hem. Får du det inte att fungera finns vi till din hjälp på 020-222 222

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider så löser det sig säkert.

  • Varför kan jag inte ta emot mms?

    Börja med att kolla att mobildata är påslaget i mobilens inställningar. Slå även av WiFi och som sista steg kan du testa att starta om mobilen.

    Fungerar det fortfarande inte kan du kontrollera APN-inställningarna, det förklarar vi hur du gör dig i våra enkla mobilguider.

Täckning

Driftinformation