Driftkarta

Här hittar du aktuell information om driftstörningar med geografisk utbredning och mindre, lokala driftstörningar via en driftkarta.

Har du problem trots att driftkartan visar att allt fungerar normalt? Läs våra vanligaste frågor och svar.

Upplever du problem trots att driftkartan visar att allt ska fungera?

Här finns de vanligaste frågorna och svaren på hur du enkelt kan försöka lösa problemet själv.

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Prova att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Fungerar det fortfarande inte? Prova att använda sim-kortet i en annan mobil.

    Upplever du fortfarande problem, ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Jag kommer inte ut på nätet/hastigheten är långsammare än normalt, varför?

    Upplever du att du inte kan gå ut på nätet, eller att hastigheten blivit långsammare än normalt? Gå igenom vår checklista för att se om det kan lösa problemet.

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider så löser det sig säkert.

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?
    1. Prova att starta om datorn och även modemet.
    2. Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    3. Kolla så att du har täckning.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Vad ska jag göra om det står Ingen service i displayen?
    1. Börja med att starta om din enhet. Har du en iPhone kan du prova en hård omstart genom att hålla in både av-/på-knappen och hemknappen samtidigt tills äpplet börjar lysa på skärmen.
    2. Prova att använda sim-kortet i en annan mobil eller beställ ett nytt på Mina sidor.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.