Vid den här perioden varje månad är det många som hör av sig till oss angående sin faktura.
Vill du slippa telefonkö? Här får du svar på de vanligaste frågorna.

Just nu är det många som ringer om:

  • Betalat fakturan men fått en påminnelse?

    Mina sidor kan du se om din betalning har blivit registrerad. Om din betalning är registrerad kan du bortse från påminnelsen. Tänk på att eventuell påminnelseavgift debiteras på nästkommande faktura.

  • Högre belopp än normalt?

    Har du ringt utomlands eller ringt ett betalsamtal? Tänk på att dessa kostnader redovisas retroaktivt. Om du vill ha mer information om dina samtal kan du beställa en kostnadsfri trafikspecifikation (tillgänglig inom 48 timmar). Beställning av trafikspecifikationer gör du via Mina sidor

  • Osäker på om fakturan är betald?

    Om du är osäker på om du har betalat din faktura kan du kontrollera din betalning via Mina sidor. Tänk på att det kan ta några dagar innan betalningen registreras.

  • Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?

    Du kan välja bland flera olika alternativ. Med e-faktura och autogiro får du ett sms varje gång en ny faktura skapas. Och för att se fakturorna loggar du in på Mina sidor.

    Vill du hellre få hem en pappersfaktura går det också bra, men då tillkommer en fakturaavgift.

  • Jag har ett konstigt/annorlunda belopp på min faktura.

    På den här sidan förklarar vi din faktura.

  • Hur byter jag betalningssätt till t.ex. autogiro?

    För att byta från autogiro till e-faktura, eller tvärtom, behöver du anmäla och avanmäla det via din internetbank.
    Här kan du läsa mer om de olika betalningsätten och även hur du byter från pappersfaktura.