Hej då papperskaos och påminnelseavgifter.

När du tecknar ett abonnemang skickar vi fakturorna hem till dig via post. Men det finns flera andra betalningsalternativ du kan välja mellan och det är lätt att ändra.

Betalningsmetod Avgift
E-faktura 0 kr
Autogiro med pappersfaktura 49 kr
Autogiro med sms-notifiering 0 kr
Pappersfaktura 49 kr

Kom igång med autogiro eller e-faktura.

Det enklaste och snabbaste sättet att skaffa autogiro eller e-faktura, är via din internetbank. Så här gör du:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Leta upp fliken för autogiro/e-faktura. Oftast hittar du den under samma flik som där du betalar dina fakturor.
  3. Sök på Telenor Sverige AB.
  4. Skriv in ditt kundnummer. Ditt kundnummer hittar du på Mina sidor och på din pappersfaktura.
  5. Signera. Klart!

Om du inte har en internetbank så kan du ladda ner den här blanketten, fyll i den och signera, lägg den i ett frankerat kuvert och posta till oss.

Vill du byta betalningsmetod?

  • Har du autogiro med papperfaktura och vill ändra till autogiro med sms-notifikation gör du det här på Mina sidor.
  • Har du autogiro och vill byta till e-faktura, eller tvärtom? Börja med att avregistrera den betalningsmetod du använder idag. När du gjort det, anmäler du dig för det nya sättet du vill betala dina fakturor på. Du både anmäler och avanmäler via din internetbank. Lycka till.

Vanliga frågor.

  • Hur ser jag att min ansökan om Autogiro/e-faktura gått igenom?

    Det är olika från bank till bank. De flesta banker skickar ut en bekräftelse per post när din ansökan om autogiro har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut samt hur lång tid det tar.

    För e-faktura så ser du direkt på din internetbank att allting är ok.

    Om anmälan till Autogiro/e-faktura inte hunnit gå igenom förän nästkommande förfallodatum kan ytterligare en pappersfaktura hinna skickas ut.

  • Jag har ett konstigt/annorlunda belopp på min faktura.

    På den här sidan förklarar vi din faktura.

  • Hur ser jag om min faktura är betald?

    Du loggar in på Mina sidor eller i Telenorappen. Där kan du se dina senaste fakturor.

  • Vad har Telenor för bank- och plusgiro?

    Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5.

  • Hur avbeställer jag autogiro?

    Du tar helt enkelt bort ditt medgivande genom att logga in på din Internetbank.

  • Hur kan jag se mina gamla fakturor?

    Mina sidor kan och se och skriva ut dina tolv senaste fakturor.

  • Hur ändrar jag min adress?

    Du ändrar både din fakturerings- och bostadsadress på Mina sidor.