Abonnemang & tjänster

Lägg till tjänster, flytta ditt nummer eller läs på inför utlandsresan.
Vi hjälper dig att få ut mesta möjliga av ditt abonnemang.

Vanliga frågor.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. På Mina sidor ser du om du har Change.

    Läs mer om hur du gör och vad det kostar här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att hitta något bättre.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Har jag Telenor Change?

    Det tar du snabbt reda på via Mina sidor. Gå in under abonnemang och leta upp din delbetalning.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?

    All den här informationen hittar du på Mina sidor.

  • När kan jag byta telefon med Telenor Change?

    När det gått 12 månader sedan du köpte en mobil med Telenor Change, kan du byta den mot en ny i Telenorbutiken. 

    Det går även att byta till en ny mobil innan 12 månader har gått. Då får du en slutfaktura på delbetalningarna som återstår innan du betalat hälften av telefonen.

    Läs mer om Telenor Change här.