Hjälp till din iPhone.

Inställningar, återställningar, backups och tips. Här finns allt för dig och din iPhone.

Vanliga frågor.

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider så löser det sig säkert.

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Prova att använda sim-kortet i en annan mobil. Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Är era mobiler operatörslåsta?

    Nja. Inte längre. Däremot kan mobiler köpta innan 1 maj 2014 vara det. Här tar du snabbt reda på om din gamla mobil är låst till oss.

  • Jag vill låsa upp min operatörslåsta mobil. Vad kostar det?

    350 kr och görs enkelt via vår upplåsningssida.

  • Hur stänger jag av Hitta min iPhone?
    1. Gå in under Inställningar och välj iCloud.
    2. Bocka av Hitta min iPhone, bekräfta med ditt Apple-ID.

    Har du inte tillgång till din mobil kan du även stänga av funktionen på icloud.com.

  • Hur tar jag bort mobilens/surfplattans kodlås?

    Det beror på vilken typ av mobil du har.

    • Apple: Inställningar → Touch ID och lösenkod
    • Samsung: Inställningar → Låsskärm och säkerhet → Skärmlåstyp
    • Sony: Inställningar → Säkerhet → Skärmlås
    • Nokia: Alla inställningar → Låsskärm