Vad behöver du hjälp med?

Vanliga frågor.

  • Var hittar jag IMEI-numret?

    Knappa in *#06# i din mobil så visas det i displayen. Annars kan du titta på kartongen eller på kvittot. 15 siffror. Varken mer eller mindre.

    Har du ett modem? Leta i närheten av streckkoden, där brukar det stå.

  • Vilken garanti har min produkt?

    Klicka här för information om garantin för din Sony-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din Samsung-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din iPhone.

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Prova att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen.

    Upplever du fortfarande problem, ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Vad täcker Trygg 48?

    Till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker försäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.
    Läs mer här.

  • Vad kostar självrisken?

    750 kr för mobiler och 500 kr för surfplattor. Använder du försäkringen två gånger eller fler inom 12 månader höjs självrisken med 1000 kr. Allt står i dina villkor.

  • Vad ska jag tänka på innan jag skickar in min trasiga mobil/surfplatta på reparation?