Kontakta Kundservice.

Är du privatkund - beskriv ditt ärende direkt i formuläret nedan så svarar vi dig via mail så snart vi kan.

Är du företagskund - klicka här. 

Lös ärenden på egen hand.

I Mitt Telenor-appen ser du dina kostnader, har tillgång till fakturor, kan sätta surfgränser och köpa extra surf. 

Mina sidor får du inte bara svar på de flesta frågor - du kan även göra sköta praktiska saker som att göra inställningar och stöldspärra både din mobil och ditt abonnemang.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du skaffa våra abonnemang Frihet gör du det enkelt på Telenor.se. På webben kan du som redan har Frihet förlänga abonnemanget, förutsatt att du inte har någon bindningstid kvar.  

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?

    All den här informationen hittar du i appen Mitt Telenor och på Mina sidor.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea). Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek?

    Det gör du på Mina sidor, under fliken för Abonnemang. Det kostar 250 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya. Det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det. Ditt nya sim-kort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

  • Varför kan jag inte logga in på mina Mina sidor?

    Det kan bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

Beskriv ditt ärende.


För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta så mycket som möjligt om ditt ärende. Har du problem att använda våra tjänster, beskriv när och var problemen uppstår, gärna med exempel. Tack.

Just nu är det många som ringer angående sin faktura. Har du fått en påminnelse men redan betalat? Eller undrar du över beloppet på din faktura? Här får du svar på frågor om fakturan och mycket mer.

Är du kund hos oss?
Ingen fil är vald X

  • Maila oss direkt

    Kan du inte fylla i formuläret ovan går det bra att maila oss direkt på konsument@telenor.se. Är du företagskund - maila istället till mobilftg@telenor.se

  • Skriv ett brev till oss

    Telenor Sverige AB
    Svarspost
    07088 Telenor

    Telenor Sverige AB:s Huvudkontor

    Organisationsnummer: 556421-0309 
    Besöksadress: Katarinavägen 15 
    Postadress: 116 88 Stockholm 
    Leveransadress: Stadsgården 14, 116 45 Stockholm 
    Karta på Google Maps

    Telenor Sverige AB:s Karlskronakontor

    Organisationsnummer: 556421-0309 
    Besöksadress: Campus Gräsvik 12 
    Postadress: 371 80 Karlskrona 
    Telefonnummer: 0455-331 000 (utomlands +46 455 331 000) 
    Faxnummer: 0455-331 222 (utomlands +46 455 331 222) 
    Karta på Google Maps

  • Anmäl missbruk