Kontakta Kundservice.

Är du privatkund - beskriv ditt ärende direkt i formuläret nedan så svarar vi dig via mail så snart vi kan.

Är du företagskund - klicka här. 

Lös ärenden på egen hand.

I Mitt Telenor-appen ser du dina kostnader, har tillgång till fakturor, kan sätta surfgränser och köpa extra surf. 

Mina sidor får du inte bara svar på de flesta frågor - du kan även göra sköta praktiska saker som att göra inställningar och stöldspärra både din mobil och ditt abonnemang.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se hur när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • När får jag min iPhone 7?

    Leveransinformation för iPhone 7 finner du här

  • Hur byter jag abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att hitta något bättre.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang.

  • Hur byter jag betalningssätt till t.ex. autogiro?

    För att byta från autogiro till e-faktura, eller tvärtom, behöver du anmäla och avanmäla det via din internetbank.
    Här kan du läsa mer om de olika betalningsätten och även hur du byter från pappersfaktura.

  • Har jag Telenor Change?

    Det tar du snabbt reda på via Mina sidor. Gå in under abonnemang och leta upp din delbetalning.

  • Behöver jag stänga av surfen utomlands?

    Nej. Har du Telenor Frihet och befinner dig i ett EU/EES-land, Thailand, Malaysia eller Myanmar (fd. Burma) kan du använda hela abonnemangets mobilsurf utan extra kostnad. Annars har vi flera olika tjänster så att du till ett fast pris vet exakt vad det kostar att ringa, surfa och sms:a där du är. För aktuella utlandspriser och tjänster kolla här.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?

    All den här informationen hittar du på Mina sidor.

Beskriv ditt ärende.


För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta så mycket som möjligt om ditt ärende. Har du problem att använda våra tjänster, beskriv när och var problemen uppstår, gärna med exempel. Tack.

Varning för bluffmail!
Just nu cirkulerar det bluffmail där de använder Telenor som avsändare. Läs mer här.

Just nu är det många som ringer angående sin faktura. Har du fått en påminnelse men redan betalat? Eller undrar du över beloppet på din faktura? Här får du svar på frågor om fakturan och mycket mer.

  • Maila oss direkt

    Kan du inte fylla i formuläret ovan går det bra att maila oss direkt på konsument@telenor.se. Är du företagskund - maila istället till mobilftg@telenor.se

  • Skriv ett brev till oss

    Telenor Sverige AB
    Svarspost
    07088 Telenor

    Telenor Sverige AB:s Huvudkontor

    Organisationsnummer: 556421-0309 
    Besöksadress: Katarinavägen 15 
    Postadress: 116 88 Stockholm 
    Leveransadress: Stadsgården 14, 116 45 Stockholm 
    Karta på Google Maps

    Telenor Sverige AB:s Karlskronakontor

    Organisationsnummer: 556421-0309 
    Besöksadress: Campus Gräsvik 12 
    Postadress: 371 80 Karlskrona 
    Telefonnummer: 0455-331 000 (utomlands +46 455 331 000) 
    Faxnummer: 0455-331 222 (utomlands +46 455 331 222) 
    Karta på Google Maps

  • Anmäl missbruk