• Upplev fördelarna med Mina sidor.

    Mina sidor finns alltid tillgängligt när helst du behöver. Här får du tillgång till ett flertal smarta tjänster och kan hantera ditt abonnemang utefter dina behov. Registrera dig enkelt och upplev skillnaden.

    • Surfvolym mätare
    • Håll koll på din surfvolym

      • Se hur stor surfvolym du har kvar och hur mycket du använt
      • Köp till extra surfvolym
      • Beställ och avbeställ tjänster
    • Abonnemangsöversikt
    • Få full kostnadskontroll

      • Få specificerad information om ditt saldo
      • Få översikt på betalda och obetalda fakturor
      • Beställ trafikspecifikation
    • Hänglås säkerhet
    • Trygghet för ditt mobila liv

      • Hitta PUK-kod till mobilen via ditt registrerade konto
      • Stöldspärra ditt abonnemang
      • Beställ samtalsspärr

Avsluta, pausa eller överlåta

Ska du resa bort och vill pausa ditt abonnemang? Eller vill du överlåta abonnemanget till någon annan? Här hittar du information om hur du gör för att pausa, överlåta och avsluta ditt abonnemang!

Vanliga frågor

Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Vill du säga upp ditt abonnemang är det enklast att ta direkt kontakt med Kundservice via telefon. OBS! Tänk på att det måste vara den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kontaktar oss.

Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang behöver du acceptera att vi skickar en slutfaktura till dig med resterande månadsavgifter. På Mina sidor kan du se om du har bindningstid kvar samt hur lång uppsägningstid du har. Uppsägningstiden gäller även om du inte har någon bindningstid på ditt abonnemang.

Du är givetvis alltid välkommen tillbaka till oss!

Tips! Gör ett byte eller ta en paus!

Om du bara ringer lite då och då är byte till ett kontantkort vår rekommendation. Då väljer du själv när det är dags att ladda kortet! Du kan också välja att lägga abonnemanget vilande.

Byta till kontantkort 

Hur pausar jag mitt abonnemang?

Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter det att du började använda ditt abonnemang. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang. Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader som till exempel eventuell förhöjd månadsavgift.

Kontakta oss på Kundservice så hjälper vi dig!

Hur pausar jag Familjeflex?

Det går inte att pausa huvudsimkortet om det finns anslutningar knutna till det. Det går däremot att pausa en hel familj.

Du som medlem i en Familjeflex-familj kan välja att pausa endast ditt SIM-kort. För att kunna göra det, behöver din anslutning brytas ut ur familjen, det vill säga bytas till ett vanligt abonnemang.

Kontakt oss på Kundservice så hjälper vi dig!

Hur aktiverar jag ett pausat abonnemang?
För att aktivera ditt abonnemang igen behöver du kontakta Kundservice. Du får ett nytt datum då din bindningstid går ut och du får, om du vill, samma abonnemang som du hade innan du pausade.
Hur överlåter jag mitt abonnemang?
Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang (Mobiltelefoni och Mobilt Bredband). Du ansöker om överlåtelse genom att fylla i vår överlåtelseblankett. Den som ska ta över abonnemanget behöver också skriva under blanketten.
 
  • Ladda ned överlåtelseblanketten nedan

  • Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator. 

  • Skriv ut blanketten.

  • Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.

Om du föredrar att skriva ut blanketten och fylla i den manuellt, så går det också bra. Tänk på att skriva tydligt.

Överlåtelse för för abonnemang (mobiltelefoni och mobilt bredband)

Kostnad för överlåtelse av abonnemang är 250 kr.

pdf-icon Överlåtelse av ett abonnemang

Skicka din överlåtelse till: Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm, eller faxa blanketten till faxnummer: 0455-33 12 22

Att tänka på:

Alla abonnemangsavtal har ett telefonnummer - oavsett om ditt avtal är ett tal-, data- eller ett Mobilt Bredbandsabonnemang. Missa inte att skriva in rätt telefonnummer på överlåtelseblanketten.

Kontrollera också att person-/organisationsnummer är korrekta och att betalningsansvarigs namnteckning finns för båda parter. Tänk på att skriva tydligt. Det är viktigt att båda parter tar del av Telenors allmänna villkor.

Vad händer sedan?

När Telenor tagit emot och godkänt din ansökan om överlåtelse, så flyttar vi över ditt abonnemangsavtal till den tillträdande kunden.

Båda parter får ett bekräftelsebrev från oss när överlåtelsen är genomförd.

Den frånträdande kunden är ansvarig för abonnemanget till dess att överlåtelsen är gjord. Kostnaden för överlåtelsen, 250 kr (inkl moms), debiteras den övertagande kunden.

  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Kontakta oss

Har du frågor som du inte fått svar på?
  • Kontakta oss pratbubbla

Fråga Emma

Hej! Jag är Telenors digitala medarbetare Emma.
  • Emmas chatt