• Upplev fördelarna med Mina sidor.

    Mina sidor finns alltid tillgängligt när helst du behöver. Här får du tillgång till ett flertal smarta tjänster och kan hantera ditt abonnemang utefter dina behov. Registrera dig enkelt och upplev skillnaden.

    • Surfvolym mätare
    • Håll koll på din surfvolym

      • Se hur stor surfvolym du har kvar och hur mycket du använt
      • Köp till extra surfvolym
      • Beställ och avbeställ tjänster
    • Abonnemangsöversikt
    • Få full kostnadskontroll

      • Få specificerad information om ditt saldo
      • Få översikt på betalda och obetalda fakturor
      • Beställ trafikspecifikation
    • Hänglås säkerhet
    • Trygghet för ditt mobila liv

      • Hitta PUK-kod till mobilen via ditt registrerade konto
      • Stöldspärra ditt abonnemang
      • Beställ samtalsspärr

Överlåtelse

Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang (Mobiltelefoni och Mobilt Bredband).

Så här går det till

Du ansöker om överlåtelse genom att fylla i vår överlåtelseblankett. Den som ska ta över abonnemanget behöver också skriva under blanketten.

  • Välj överlåtelseblankett utifrån att du ska överlåta ett eller flera abonnemang.

  • Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator.

  • Skriv ut blanketten.

  • Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.

Om du föredrar att skriva ut blanketten och fylla i den manuellt, så går det också bra. Tänk på att skriva tydligt.

Överlåtelseblankett

Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Att tänka på

Alla abonnemangsavtal har ett telefonnummer - oavsett om ditt avtal är ett tal-, data- eller ett Mobilt Bredbandsabonnemang. Missa inte att skriva in rätt telefonnummer på överlåtelseblanketten.

Kontrollera också att person-/organisationsnummer är korrekta och att betalningsansvarigs namnteckning finns för båda parter. Tänk på att skriva tydligt. Det är viktigt att båda parter tar del av Telenors allmänna villkor.

Skicka din överlåtelse till: Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm, eller faxa blanketten till faxnummer: 0455-33 12 22.

Vad händer sen?

När Telenor tagit emot och godkänt din ansökan om överlåtelse, så flyttar vi över ditt abonnemangsavtal till den tillträdande kunden.

Båda parter får ett bekräftelsebrev från oss när överlåtelsen är genomförd.

Den frånträdande kunden är ansvarig för abonnemanget till dess att överlåtelsen är gjord. Kostnaden för överlåtelsen, 250 kr (inkl moms), debiteras den övertagande kunden.

  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Kontakta oss

Har du frågor som du inte fått svar på?
  • Kontakta oss pratbubbla

Fråga Emma

Hej! Jag är Telenors digitala medarbetare Emma.
  • Emmas chatt