• Upplev fördelarna med Mina sidor.

    Mina sidor finns alltid tillgängligt när helst du behöver. Här får du tillgång till ett flertal smarta tjänster och kan hantera ditt abonnemang utefter dina behov. Registrera dig enkelt och upplev skillnaden.

    • Surfvolym mätare
    • Håll koll på din surfvolym

      • Se hur stor surfvolym du har kvar och hur mycket du använt
      • Köp till extra surfvolym
      • Beställ och avbeställ tjänster
    • Abonnemangsöversikt
    • Få full kostnadskontroll

      • Få specificerad information om ditt saldo
      • Få översikt på betalda och obetalda fakturor
      • Beställ trafikspecifikation
    • Hänglås säkerhet
    • Trygghet för ditt mobila liv

      • Hitta PUK-kod till mobilen via ditt registrerade konto
      • Stöldspärra ditt abonnemang
      • Beställ samtalsspärr

Autogiro

Med Autogiro kan du vara säker på att dina räkningar blir betalda i tid. Du behöver bara se till att det finns pengar på kontot. Sen kan du ta det lugnt - vi ordnar resten.

Kom igång med Autogiro

Du ansöker om Autogiro via din Internetbank.

Att avbeställa Autogiro

Vill du avbeställa ditt autogiro tar du helt enkelt bort ditt medgivande i din Internetbank. Har du ingen Internetbank så kontaktar du bara ditt bankkontor så hjälper de dig.

Undvik pappersfaktura och avgift

När din ansökan om Autogiro registrerats kommer du att få en sms-notifikation istället för en pappersfaktura. Så då behöver du inte betala någon fakturaavgift. Sms-notifikationen visar vilket belopp som ska betalas och vilken betalningsdag som gäller. 

Har du valt pappersfaktura till ditt autogiro och vill byta? Logga in på Mina sidor. Gå in på faktura, sedan fakturainställningar och där ändrar du till sms-notifikation.

Du kan alltid se din fullständiga faktura på Mina sidor.

Vanliga frågor

Hur beställer jag autogiro?

Du beställer Autogiro via din banks hemsida. 

Hur får jag tag i en ansökningsblankett för autogiro?

Logga in på Mina sidor. Gå in på faktura, betalningsalternativ, autogiro och klicka på "Skriv ut och posta till betalningsmottagaren".

Varför har inte pengarna dragits?

Att pengarna inte har dragits kan bero på två saker. Antingen skickades fakturan ut innan autogirot var upplagt. Du behöver då betala fakturan manuellt. 

Eller så saknades det pengar på kontot då vi försökte dra. I så fall har du fått information via sms om att betalningen behöver göras manuellt. 

Hur vet jag att pengarna dragits?

Börja prenumerera på sms-notifieringar - du får ett sms när vi mottagit din betalning. Logga in på Mina sidor och börja prenumerera. 

Hur byter jag bankkonto?

Kontakta din bank.

Vad ska jag göra om jag byter bank?

Kontakta din nya bank.

  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Kontakta oss

Har du frågor som du inte fått svar på?
  • Kontakta oss pratbubbla

Fråga Emma

Hej! Jag är Telenors digitala medarbetare Emma.
  • Emmas chatt