Skada och förlust

Har olyckan varit framme? Du kan vara lugn, här förklarar vi vad du behöver göra.

Vanliga frågor och svar

  • Det beror helt på vad din hemförsäkring täcker. Börja med att kontakta ditt försäkringsbolag innan du skickar in din mobil/surfplatta på reparation.

  • Välj varumärke nedan för att läsa om hur garantin funkar:

    iPhone

    Samsung

    Sony

    Huawei

    OnePlus

  • Trygg 48 täcker till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker försäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.

    Läs mer om Trygg 48 här.

  • Det beror på vad som har hänt. 

    Om mobilen är försvunnen (stulen eller tappad)

    Om mobilen är skadad


    Om du har Trygg 48 

    Du som har försäkringen Trygg 48 kan få en ny mobil skickad till dig även utomlands. Om du befinner dig inom EU är den enda kostnaden som tillkommer (utöver självrisken) fraktavgiften på 249 kr. Befinner du dig utanför EU tillkommer även eventuell tull. Tänk på att det är viktigt att du anger rätt adress då vi annars inte kan ansvara för att du får din mobil.

    Om du har skärmförsäkring
    Skärmförsäkring gäller oavsett var i världen du befinner dig. Du står dock själv för returkostnaden. Var noga med att ange korrekt returadress.

  • Om du har fått en skada på din mobil eller surfplatta som inte täcks av försäkringen Trygg 48 eller Skärmförsäkring kan du starta ett serviceärende