• Upplev fördelarna med Mina sidor.

    Mina sidor finns alltid tillgängligt när helst du behöver. Här får du tillgång till ett flertal smarta tjänster och kan hantera ditt abonnemang utefter dina behov. Registrera dig enkelt och upplev skillnaden.

    • Surfvolym mätare
    • Håll koll på din surfvolym

      • Se hur stor surfvolym du har kvar och hur mycket du använt
      • Köp till extra surfvolym
      • Beställ och avbeställ tjänster
    • Abonnemangsöversikt
    • Få full kostnadskontroll

      • Få specificerad information om ditt saldo
      • Få översikt på betalda och obetalda fakturor
      • Beställ trafikspecifikation
    • Hänglås säkerhet
    • Trygghet för ditt mobila liv

      • Hitta PUK-kod till mobilen via ditt registrerade konto
      • Stöldspärra ditt abonnemang
      • Beställ samtalsspärr

PIN- och PUK-kod

PIN-koden är en fyrsiffrig säkerhetskod du använder för att låsa din telefon så att ingen annan kan använda den. PUK-koden är en åttasiffrig säkerhetskod.

Slagit in fel kod och låst telefonen? 

Om du skriver in fel PIN-kod tre gånger i rad, blir ditt SIM-kort spärrat. Telefonen kommer då att fråga efter din PUK-kod. Knappa in PUK-koden på samma sätt som du knappar in din PIN-kod. 

Skrivs fel PUK-kod tio gånger i följd, spärras SIM-kortet permanent. Då måste ett nytt SIM-kort beställas. Läs om hur du beställer ett SIM-kort.

Vanliga frågor

Hur hittar jag min PUK-kod?

Här hittar du din PUK-kod

  • I rutan på din fakturaspecifikations andra sida. 

  • När du loggar in på Mina sidor. Klicka på Abonnemang eller Kontantkort och välj fliken SIM-kort. 

  • På pappret där ditt SIM-kort satt när du fick det. 

  • Om du inte låst telefonen kan du även sms:a "PUK" till 222. 

  • Kontakta oss på Kundservice om du vill få koden hemskickad. 

  • Du kan även få koden uppläst på din röstbrevlåda av Kundservice. För att lyssna av din röstbrevlåda från en annan telefon ringer du +46 708 222 888 och anger din kod till röstbrevlådan
Hur byter jag min PIN-kod?

Så här byter du din PIN-kod

Om du har kvar din nuvarande PIN-kod:

  • Knappa in **04*gammal PIN-kod*ny PIN-kod*ny PIN-kod# på mobilens knappsats.

Med hjälp av PUK-kod:

  • Ange felaktig PIN-kod tre gånger

  • Knappa in din PUK-kod

  • Ange en ny PIN-kod med fyra siffror

Om du glömt din PIN-kod:

  • Knappa in **05*PUK-koden*ny PIN-kod*ny PIN-kod#
  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Logga in på Mina sidor

Kontakta oss

Har du frågor som du inte fått svar på?
  • Kontakta oss pratbubbla

Fråga Emma

Hej! Jag är Telenors digitala medarbetare Emma.
  • Emmas chatt