Smart självservice

I Mitt Telenor kan du...

  • se dina abonnemang och fakturor
  • fördela surf och göra andra inställningar
  • se status för nummerflytt
  • se driftstörningar och planerade arbeten för bredband och tv
  • uppgradera tv-paket, byta favoritkanaler och köpa tillval 
  • läsa meddelanden som rör ditt mobilabonnemang

Vad du kan göra beror på om du står som ägare till abonnemanget samt vilket abonnemang du har. Välkommen in!

Vanliga frågor om Mitt Telenor

  • Logga in i Mitt Telenor för att se nya och gamla fakturor.

    I Mitt Telenor hittar du även

    • Betalstatus
    • När nästa faktura skickas ut
    • Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)
    Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss. 


    Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?

    Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. 

    Har du e‑faktura?

    Då kan du även se dina fakturor i din internetbank. 

  • Då klickar du på "Glömt ditt lösenord?".

  • Om det inte funkar att logga in med ditt mobilnummer så testa att logga in med din mejladress istället. Om du har tecknat abonnemanget och är betalningsansvarig kan du logga in med BankID.

  • Telenor ID är vår inloggningslösning, som används i alla 13 länder där Telenor finns. Telenor ID hette tidigare Connect ID och har nu blivit ännu smartare och säkrare.

    Vad är det som är så smart då? Jo, Telenor ID använder sig av engångslösenord, vilket innebär att du oftast inte behöver skriva in ett lösenord när du loggar in. Istället får du en kod via sms eller mejl. Telenor ID märker också om något är ovanligt med inloggningsförsöket. Säg att du plötsligt loggar in från ett annat land än du brukar. Då kommer det att läggas till ytterligare ett steg i inloggningen, så att vi verkligen kan vara säkra på att det är du som loggar in.

  • Dina inloggningsuppgifter är kopplade till ditt Telenor ID, och det är dem du använder för att logga in i till exempel Mitt Telenor eller Telenor Wifikontroll. Dina kontaktuppgifter är den mejladress och det nummer vi använder för att kontakta dig om vi har viktig information om ditt abonnemang.

    Du ser både dina inloggningsuppgifter och dina kontaktuppgifter i Mitt Telenor här på webben.

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Kontakta oss så hjälper vi dig!

  • Mitt Telenor är smart självservice för dig som är kund hos Telenor. Vad du kan göra i Mitt Telenor på webben beror på vilka tjänster du har hos oss. Vad du kan göra styrs också av om du äger abonnemanget eller om du endast är användare.

    I Mitt Telenor kan du alltid se dina abonnemang och hitta dina fakturor och avtal. Du kan också göra inställningar och ändra dina kontaktuppgifter.

    Du som har mobilabonnemang  kan bland annat fördela surf, beställa nytt sim-kort och se din puk-kod. För dig finns Mitt Telenor som app. Du kan också läsa vissa meddelanden som rör ditt mobilabonnemang i Mitt Telenor.

    Om du är tv-kund kan du se vilka tv-kanaler du har, uppgradera ditt tv-paket, köpa tillval samt ändra favoritkanaler och streamingtjänst.

    Vi jobbar ständigt med att förbättra Mitt Telenor och lägga till nya smarta funktioner.

  • Så här gör du:

    • Logga in i Mitt Telenor
    • Gå in under Min profil
    • Gå in under Samtycke
    • Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse
    • Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar med reglagen.
  • Du ser din bindningstid genom att logga in i Mitt Telenor. 

    1. Gå till Min översikt
    2. Leta reda på ditt bredbandsabonnemang
    3. Klicka på Läs mer. Nu ser du din bindningstid!
  • Har du abonnemang hos oss och vill ändra din fakturaadress ber vi dig att kontakta oss genom att klicka här.

  • I appen kan du bara se mobilabonnemang, så det är därför du som har bredband och tv från oss inte kommer in. Logga in i Mitt Telenor här på webben istället, där hittar du allt om dina abonnemang!

    • För att bekräfta att det är du som äger ditt abonnemang behöver du BankID.
    • Får du ett felmeddelande om att du redan har verifierat/bekräftat? Kontakta oss.
    • Om du får ett felmeddelande när du använder BankID så prova att starta om Mobilt BankID-appen. Du kan också vänta en stund och försöka igen lite senare. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss.
  • När vi behöver skicka information till dig som innehåller dina personuppgifter – namn, adress, personnummer eller telefonnummer – vill vi försäkra oss om att det bara är du som läser meddelandet. Därför måste du som har mobilabonnemang logga in i Mitt Telenor för att läsa vissa meddelanden som rör ditt mobilabonnemang.