Byt mobil varje år!

Med Telenor Change får du möjligheten att byta
mobil när du vill - utan att det påverkar ditt abonnemang.

Telenor Change
Telenor change
Läs mer Läs mer

Byt till ny mobil,
vi återanvänder
din gamla!

Telenor Change
Telenor Change
Läs mer Läs mer

Familjeflex

Telenor Famileflex familj

Ett abonnemang
för hela familjen

  • Upp till 8 mobiler/surfplattor
    på samma abonnemang

  • En faktura för allt

  • Dela på surfvolymen

  • Fria röstsamtal, sms och mms

  • Lägg till Hemtelefoni för 99 kr/mån

Ett abonnemang för
hela familjen

  • Upp till 8 mobiler/surfplattor på
    samma abonnemang

  • En faktura för allt

  • Dela på surfvolymen

  • Fria röstsamtal, sms och mms

  • Lägg till Hemtelefoni för 99 kr/mån

Telenor familj familjeflex
Om Familjeflex

Så fungerar det

  • 1. Välj antal sim-kort

    Ett simkort ingår alltid i abonnemanget. Lägg till så många Extra-sim du behöver. Välj mellan Extra-sim MOBIL och Extra-sim SURF.
  • 2. Välj abonnemangsstorlek

    Vilken storlek på abonnemanget du ska välja beror på hur mycket surf du tror att familjen förbrukar. Räkna med att en genomsnittlig användare förbrukar ca 2 GB i månaden.
  • 3. Full koll på familjen

    Mina sidor får du full koll på familjens användande. Sätt individuella surfgränser för familjens alla medlemmar, se deras förbrukning och hur mycket data de har kvar eller köp till mer surfvolym!
  • Familjeflex steg 2
  • Familjeflex steg 1
  • Familjeflex steg 3

Hur tecknar jag Familjeflex?

För att teckna Familjeflex kan du antingen ringa kundservice på 0200-111 222, besöka någon av våra återförsäljare eller gå till närmaste Telenorbutik.

Nyhet! Lägg till Hemtelefoni för 99 kr/mån

Nu kan du lägga till Hemtelefoni till ditt abonnemang för endast 99 kr per månad. Hela familjen ringer fritt** och dessutom ingår en portabel telefon (Huawei F685). Bindningstid 24 månader.

För att lägga till Hemtelefoni ring kundservice på 0200-111 222, besök någon av våra återförsäljare eller gå till närmaste Telenorbutik.

Om abonnemang och Extra-SIM


Pris/månad 499 kr 599 kr 699 kr 899 kr 29 kr 99 kr*
Surfvolym 6 GB 12 GB 20 GB 30 GB Delar Delar
Surfhastighet          
Normalt ned 
10-50 Mbit/s1
Normalt upp
5-20 Mbit/s2
Normalt ned 
10-50 Mbit/s1 
Normalt upp 
5-20 Mbit/s2 
Normalt ned 
10-50 Mbit/s1 
Normalt upp 
5-20 Mbit/s2 
Normalt ned 
10-50 Mbit/s1 
Normalt upp 
5-20 Mbit/s2 
Samma som
abonnemanget
Samma som
abonnemanget
Samtal, SMS och MMS Fria Fria Fria Fria - Fria
Månadsrabatt 100 kr 100 kr 100 kr 100 kr - -
Uppsägningstid 1 mån 1 mån 1 mån 1 mån - -

1 Teoretisk maxhastighet ned: upp till 100 Mbit/s
2 Teoretisk maxhastighet upp: upp till 50 Mbit/s

* Gäller vid tecknande av 24-månaders abonnemang

Vanliga frågor
  • Vilka kan teckna Familjeflex?

    Du får välja helt fritt vilka som ska ingå i ditt abonnemang! Ni kan lägga till upp till 7 Extra-sim utöver det inkluderade Huvud-sim. Kanske behöver farmor ett Extra-sim MOBIL till sin smartphone, ni ett Extra-sim SURF till familjens surfplatta och ditt barn ett Extra-sim MOBIL till sin första mobil? Om du sedan vill lägga till fler Extra-sim kan du närsomhelst under bindningstiden kontakta oss via vår Kundservice eller besöka någon av våra återförsäljare eller Telenorbutiker så hjälper vi dig.
  • Telenorkartong och telefon
    • Familjeflex steg 2
    • Vad är skillnaden på Extra-sim MOBIL och Extra-sim SURF?

      Med Extra-sim MOBIL kan du både ringa och surfa. Du använder det i din mobil precis som ett vanligt sim-kort och du sms:ar, mms:ar och ringer fritt inom Sverige. Med Extra-sim SURF kan du endast surfa. Ett sim-kort till din surfplatta! Du kan välja att lägga till upp till 7 Extra-sim. Huvud-sim ingår alltid i abonnemanget.
  • Hur fungerar fakturan för Familjeflex?

    Den gemensamma fakturan för Familjeflexabonnemanget fungerar precis som för våra andra mobilabonnemang. Skillnaden är att allt, familjens samtal, förbrukning och eventuella tjänster, är samlat på en och samma faktura. Enkelt och smidigt!
    • Hjälp med faktura
    • Mina sidor hus
  • Var kan jag sätta surfgränser och se min familjs surfvolym?

    På Mina sidor får du totalkoll på hela familjens användande! Här kan du administrera ditt abonnemang och få en överblick över familjens och din egen surfvolym, sätta surfgränser och beställa extra surf. Du kan också ange medlemsprofil och namn för varje enskilt Extra-sim. Läs mer om medlemsprofiler
  • Hur fungerar Familjeflex med Hemtelefoni?

    Du kan lägga till Hemtelefoni till ditt abonnemang för endast 99 kr per månad. Hela familjen ringer fritt och dessutom ingår en portabel telefon (Huawei F685). Du kan ta med dig din hemtelefon till sommarstugan, båten eller fjällen. Kontakta oss via vår Kundservice eller besök någon av våra återförsäljare eller Telenorbutiker så hjälper vi dig att komma igång.
Alltid hos Telenor

Små tips för dig som vill spara tid:

  • Ta reda på saldo - sms:a ordet "Saldo" till 222
  • Beställ autogiro eller e-faktura och slipp fakturaavgiften!
  • Ladda ner vår app och få koll på ditt mobila liv direkt i din smartphone!

Täckningsgaranti

För att du i lugn och ro ska kunna prova ditt nya abonnemang erbjuder vi dig en täckningsgaranti. Om du märker att ditt nya abonnemang mot förmodan inte skulle ha täckning hör du bara av dig inom 14 dagar efter köpet.
  • Testa din täckning

    Du får ett tillfälligt SIM-kort som ger dig två veckors fria samtal, sms, mms och 0,5 GB surfvolym så du även kan testa att surfa i vårt 4G-nät. Det tillfälliga SIM-kortet använder du med din gamla mobil.
    Om ditt nya abonnemang mot all förmodan inte har täckning där du önskar använda det, hör du av dig inom 14 dagar till Kundservice för att beställa en returpåse.

  • Täckningsgaranti
  • Skräddarsytt
  • Flytta ditt mobilnummer till oss!

    Givetvis ska du behålla ditt mobilnummer när du blir kund hos Telenor! När du kommer till "Dina uppgifter" i webbutiken fyller du i det nummer du vill flytta. Vi gör en förfrågan om vi får flytta över ditt nummer till Telenor. Blir flytten godkänd tar det 6 arbetsdagar för numret att flyttas till ditt nya abonnemang. Under tiden har du ett tillfälligt nummer på ditt abonnemang hos oss.
    Läs mer om nummerflytt här

  • Hör av dig om du känner för att byta lite.

    Livet är för kort för att känna sig bunden, därför kan du byta om du märker att dina mobila vanor inte matchar abonnemanget. När 60 dagar har gått från att du köpte ditt abonnemang kan du byta till ett annat abonnemang, vill du byta upp dig kan du göra det redan efter 30 dagar. Är du fortfarande inte riktigt nöjd? Ja, då byter du igen nästa månad. Tänk på att din månadsrabatt kan komma att förändras beroende på vilket abonnemang du väljer.
    Läs mer om byte av abonnemang

    Vill du ha mer support? Vår Kundservice ger svar på dina frågor om abonnemang!

  • Telenorkartong
  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng