Skydda din mobil med Trygg 48.

I flesta fall täcker inte din vanliga hemförsäkring mobilrelaterade skador. Ofta krävs en tilläggsförsäkring, en så kallad ”drulleförsäkring”. Och av alla dem så är det ingen som ser till att du får en utbytestelefon inom 48 timmar. Det ska helt enkelt inte ta längre tid än så att få igång, om inte hela, så i alla fall halva ens liv igen.

Livlina

Det är skillnad på att frivilligt lägga ifrån sig mobilen och mot sin vilja se den gå i tusen bitar eller spårlöst försvinna. Har du tecknat Trygg 48 är det sistnämnda inget problem. Följ instruktionerna steg för steg så kommer det att ordna sig.    

Först gör du så här:

  1. Andas lugnt.
  2. Om du inte har backat upp din mobil, gör det nu. Vet du inte hur, kolla här eller besök din närmaste butik.
  3. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.
  4. Om mobilen eller plattan är stulen ska du först göra en polisanmälan och sedan spärra enheten via Mina sidor.

Sedan händer det här:

  1. Du får din nya utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) efter att din skada har godkänts.
  2. Du betalar självrisken.
  3. Den trasiga enheten skickar du inom 5 dagar efter det att du fått din nya enhet. Vi står för porto och emballage. Glöm inte att stänga av ”Hitta min telefon”-funktionen innan du förseglar försändelsen.
  4. Har du frågor om din pågående skadeanmälan?
    Ring 040-680 30 70.

Testa fritt i 2 månader.

Låter det som en bra idé kan du nu testa Trygg 48 i samband med att du köper en mobil eller surfplatta. Efter prövotiden får du ett sms där du kan avaktivera Trygg 48. Är du nöjd så gör du ingenting. Den bindningsfria försäkringen löper på och kostnaden läggs på din faktura.

Mobil 119 kr/mån

Surfplatta 59 kr/mån

Villkor och självrisker
Förköpsinformation

Vanliga frågor.

  • Vad kostar självrisken?

    750 kr för mobiler och 500 kr för surfplattor. Använder du försäkringen två gånger eller fler inom 12 månader höjs självrisken med 1000 kr. Allt står i dina villkor.

  • Täcker Trygg 48 tillbehör?

    Nej, det gör den inte.

  • Vad ska jag göra om min telefon försvinner när jag är utomlands?

    Bara lugn. Om du blir av med din telefon utomlands, ta omgående kontakt med oss på +46 708 222 222. Vi har öppet dygnet runt.

  • Vilken garanti har min produkt?

    Klicka här för information om garantin för din Sony-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din Samsung-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din iPhone.