Vanliga frågor om kontantkort.

  • Vad har jag för saldo/hur mycket surf har jag kvar på mitt kontantkort?

    Du kan kolla ditt saldo och hur mycket surf du har kvar genom att logga in på Mina sidor.

    Du kan också sms:a SALDO till nummer 222.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea). Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Hur ofta måste jag ladda mitt kontantkort för att det inte ska avslutas?

    Minst en gång per år, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. På Mina sidor ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

  • Kontantkort Fastpris är giltigt i 31 dagar, vad händer sen?

    Om du har kvar saldo på ditt kontantkort börjar du betala för dina samtal, surf och meddelanden enligt gällande trafikpriser. Priserna hittar du på Mina sidor. Och här kan du ladda på kortet.

  • Jag har Telenor Fastpris och kan inte ta emot mms.

    Kan du inte ta emot eller skicka mms kan det bero på att du har slut på surf. När du har Telenor Fastpris måste du ha surf kvar på ditt kort för att mms ska fungera. Mms drar ingen surf från din pott, men har du ingen surf kvar spärras datatjänsten helt och hållet, vilket gör att du då inte kan ta emot eller skicka mms.

  • Vad händer om surfen tar slut på kontantkortet?

    Du surfar vidare i samma hastighet för 19 kr/100 MB (i 1 dygn). Samma sak gäller när du befinner dig utomlands.

  • Hur säger jag upp mitt kontantkort?

    Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Välkommen tillbaka.

  • Vad är ett Telenor Ladda-konto?

    Det är ditt personliga konto där du enkelt kan ladda ditt kontantkort. Ladda kortet när det passar dig genom att logga in på vår hemsida eller via appen.

  • Vilka laddningar kan jag prenumerera på?

    Du kan prenumerera på alla laddningar förutom halvårsladdningar.

  • Hur laddar jag Mobilt bredband kontant?

    Du laddar enkelt vilken surfladdning du vill via vår app Telenor Ladda, eller på vår laddningssida. Vill du veta vad det kostar att ladda loggar du bara in på Mina sidor. Lycka till.

  • Hur avslutar jag min kontantkortsprenumeration?

    Det gör du enkelt på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Vilka länder ingår i EU/EES?

    Totalt omfattas följande länder och/eller geografiska territorier i vår zon EU/EES: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion, Rumänien, Saint Martin (franska), San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Österrike.

    OBS!
    Andorra, Färöarna, Grönland, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Monaco, Schweiz och Turkiet är exempel på länder/territorier som inte ingår i EU/EES.

  • Om du inte kan surfa och ringa
    1. Kontrollera att du är ansluten till ett nätverk
    2. Kontrollera att du har nätverk genom att prova att ringa.
    3. Kontrollera att du har roaming påslaget.
    4. Har du Telenor Familj och inte kan ringa, surfa eller skicka sms i utlandet?
      Då har du förmodligen Föräldrakoll påkopplat. Du kan ta bort tjänsten på Mina sidor.
    5. Befinner du dig inom zonen Världen 3 så är surfen per automatik spärrad då kostnaden är 199kr/MB. Ta kontakt med Kundservice om du vill ta bort den spärren.

      Länder som ingår i världen 3:
      Bahamas, Etiopien, Georgien, Laos, Maldiverna, Namibia.

    För dig med kontantkort:

    1. Befinner du dig utanför EU/EES bör du kontrollera att du har laddat på Extrasaldo. Är du inom EU/EES behövs det inte.
    2. Har du nyligen surfat upp din surfmängd och fyllt på igen är det bra att starta om telefonen då gammal information kan ligga kvar och spärra för surf.
    3. Notera att kontantkort ej fungerar i de franska territorierna Réunion och Saint Martin.

    För dig med Mobilt bredband

    1. Prova att starta om datorn och även ditt modem.
    2. Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan USB-port
    3. Kontrollera att du har täckning.
    4. Befinner du dig inom zonen Världen 3 så är surfen per automatik spärrad då kostnaden är 199kr/MB. Ta kontakt med Kundservice om du vill ta bort den spärren.

      Länder som ingår i världen 3:
      Bahamas, Etiopien, Georgien, Laos, Maldiverna, Namibia.

FAQs about prepaid cards.

Below are the answers to your questions about your prepaid card. Among other things, you’ll find answers about the best way to top up your prepaid card, what kind of price plan you have, how to check your balance and whether you can use your prepaid card abroad, and much more besides.

At the top of the web page you can top up your prepaid card directly by filling in the form, although the form is only in Swedish and we can only process Swedish payment cards.

  • What is the easiest way to top up my prepaid card?

    Using a voucher.

    • Call voicemail on number 220 and press 2 to top up the prepaid card.
    • Press the shortcut from your mobile; press *120* voucher code# and the call symbol.
    • Text “LADDA” and the voucher code (12 digits) to number 220.

    Vouchers are available in Telenor stores, from ATG agents, Pressbyrån, COOP, ICA, Willys, Hemköp and most petrol stations.

    Here on the website.

    Please note that the website is only available in Swedish at present and that you must pay with a Swedish payment card.

  • What do I do if I just want to top up my data allowance?

    You can buy Telenor Surf (Extra Mobile Surf) Top up valid 31 days from when you top up: 1 GB, 3 GB, 10 GB och 30 GB. Top up valid 6 month from when you top up: 20 GB or 60 GB. You top up in the same way as when you top up using a regular price plan. You retain your current price plan. The only difference is that you can surf even more.

  • Can I use my prepaid card abroad?

    Yes, you can use your prepaid card within EU/EES (except Réunion and St Martin). To see roaming prices for rest of the world, click here.

    Prices when travelling within EU/EES: Same as in Sweden.

    Prices when travelling outside EU/EES: Click here.and choose your destination. If

    you have Telenor Fastpris, you must first top up your card with Fast Extrasaldo (Extra

    Balance International).

  • How often do I have to top up my prepaid card to prevent it from being deactivated?

    You can find your period of validity under "Giltighetstid för kontantkort" (Period of validity for prepaid card) at Mina sidor (My Pages). You must top up your prepaid card at least once a year. If you have not topped up your prepaid card within one year, you cannot use it. Nor can the card be re-activated.

  • Where do I find information about my balance and my price plan?

    You can find all the information about your balance and price plan at Mina sidor (My Pages). If you top up using the Telenor Fastpris price plan you will not see a balance in kronor. Instead you receive free calls and text messages/mms messages over a specific period, depending on which top up you choose. 

  • Which price plans can I choose between?

    Telenor Fastpris prepaid card.

    A prepaid card for those who want to have the freedom, within Sweden or while travelling

    EU/EES, to call and text at a fixed price. With Fixed Price, calls, SMS and MMS are all free!

    Choose between nine different data allowances, from 0.1 GB - 50 GB.

    Top up amount/price.

    0,1 GB surf for SEK 99

    1 GB surf for SEK 149

    3 GB surf for SEK 100

    7 GB surf for SEK 249

    12 GB surf for SEK 349

    24 GB surf for SEK 449

    50 GB surf for SEK 549

    Above top-ups are valid for 31 days.

    2 GB/month for SEK 799 (Valid for 6 months. A new data allowance of 2 GB is topped up at

    the beginning of every month)

    4 GB/month for SEK 999 (Valid for 6 months. A new data allowance of 4 GB is topped up at

    the beginning of every month)

    - Calls, SMS and MMS within Sweden or when travelling within EU/EES: Included

    Calls, SMS and MMS to and from abroad.

    Find out about our international prices here. To use Telenor Fastpris abroad (only outside

    EU/EES), you need to top up Fast Extrasaldo (Extra Balance International).

    Telenor Rörligt prepaid card.

    - Rörligt is ideal of you make fewer calls and text messages and want to control your costs.

    With Rörligt, ring for 69 öre/minute and send SMS/MMS to everyone for the same price.

    Theses prices apply to Swedish phone numbers and when travelling within EU/EES.

    Top up amount/price.

    SEK 100

    SEK 300

    Calls within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69/min (SEK 0.99 connection charge)

    SMS/MMS within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69 each

    Calls, SMS and MMS to EU/EES countries and countries outside EU/EES.

    - Find out about our international prices here.

    Mobile surf.

    SEK 19 for 100 MB

  • Where do I find information about the period of validity for my top-up?

    To quickly access information about your period of validity and balance, call voicemail on number 220. Use the shortcut *122# from your mobile.

    You can also see the period of validity for your topped up price plan on Mina sidor (My Pages).

  • How does Voicemail work with the prepaid card?

    The default setting for your voicemail is Swedish. You can change the language for your voicemail to English via Mina sidor (My Pages) under "Tjänster > Röstbrevlåda > Inställningar" (Services > Voicemail > Settings). When someone has left a message for you in your voicemail, you are called or receive a text message to tell you to pick up your message.

    To hear messages:
    - Call 888 from your mobile phone
    - Call +46 708 222 888 from another phone and enter the code for your Voicemail
    - From abroad, call +46 708 222 888

    Change greeting:
    - Call 885 from your mobile phone

    Change code:
    - Call 888 and follow the instructions

    When you call your voicemail while abroad or from someone else’s phone, you need your code to be able to pick up your messages.

    You can find more settings, in Swedish, for Voicemail at Mina sidor (My Pages). You can also call Customer Service on 020-222 222 if you need help.

  • What happens with my outstanding balance when the period of validity has expired?

    You retain your balance even if the period of validity for your top-up has expired. What happens when the period of validity has expired is that if you have Telenor Fastpris, the price plan changes to Telenor Rörligt. If you already have Telenor Rörligt, you remain with the same price plan.