Välkommen att kontakta oss!

Vi vill att du som fastighetsägare ska ha en enkel väg in till oss, med bästa tänkbara service. Därför har vi skapat en egen kundservice speciellt för dig som fastighetsägare – med kort kötid och engagerade kundservicearbetare.


Du väljer själv hur du kontaktar oss, ring eller mejla beroende på vad som passar dig bäst. Vi har snabb svarstid på telefon och mejlen svarar vi på inom 48 timmar.

Vill du få svar på en fråga eller beställa en tjänst? Du kan kontakta oss via mejl eller telefon. Har du problem med en tjänst från oss? Ta snabbt reda på om din fastighet berörs av en driftstörning genom att läsa vår driftinformation först. Svar på våra vanligaste frågor hittar du längre ner på sidan. 

 

 

Fastighetsägarservice för fastighetsägare, bostadsrättsförening, byggherre och samfällighetsförening

Ring oss på 0770-111 333 vardagar klockan 08.00-18.00. Eller kontakta oss via fastighetsagarservice@telenor.se.

Teknisk support för fastighetsägare, bostadsrättsförening, byggherre och samfällighetsförening

Ring oss på 0770-111 333,  vardagar 08.00-19.00, helger 09.00-17.00

Övriga frågor

Ring till vår kundservice på 020-222 222, vardagar 08.00-19.00, helger 09.00-17.00.


Vanliga frågor

 

  • Kan vi få e-faktura eller mailfaktura?

    Vi erbjuder bara pappersfaktura eller autogiro.

  • Kan vi få TV i vår styrelselokal eller gemensamhetsutrymme?

    Vi erbjuder endast TV till privatbostäder.

  • Vad är Copyswede-avgiften?

    Det är en upphovsrättslig avgift som går till organisationen Copyswede. Den tas ut vid vidaresändning av kanaler i TV-nät. Läs mer på copyswede.se

  • Vi ska gräva och undrar var era kablar är dragna?

    Vi lämnar ut uppgifter om detta till ledningskollen.se där ni bland annat kan få reda på var ledningarna finns.

  • Hur gör de boende med sina abonnemang vid in- och utflytt?

    Det finns tre alternativ som hanteras via kundservice på 020 222 222

    1) Flytt av tjänst. Om vi levererar samma typ av tjänst på den utflyttande abonnentens nya adress så erbjuds den boende att flytta med sina tjänster.

    2) Överlåtelse. Tjänster och utrustning kan skrivas över från den utflyttande abonnenten till den inflyttande om de båda undertecknar och skickar in vår överlåtelseblankett. Den finns att skriva ut här: https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TA921080.pdf

    3) Avslut. Utflyttaren kan kontakta kundservice på för att säga upp sina tjänster. Vid avslut så kommer utlånad utrustning krävas i retur. När inflyttaren kommer till bostaden så kan denne beställa ut ny utrustning via kundservice.

    I vissa särskilda fall så står utrustningen på fastighetsägaren/föreningen. I de fallen så ska inte den boende flytta med eller returnera utrustningen vid utflytt. Kundservice kommer informera om detta vid kontakt.

  • Vi vill ha en namnlista över alla boende med aktiva abonnemang.

    Vi kan idag enligt gällande lagstiftning inte lämna ut personuppgifter på de boende.

  • Vi önskar teckna en ny e-postadress hos er.

    Vi kan inte erbjuda nya e-postadresser.

  • Vi har avtal med er och är intresserade av en gruppanslutning.

    Fyll i intresseformuläret nedan så ser vi till att ni får svar.

  • Gör en intresseanmälan

    Du kan även kontakta oss på 0770-111 333 eller mejla avtalssupport@telenor.se 

    För att vi ska kunna ge dig den information du önskar behöver du fylla i uppgifterna ovan. Vi sparar uppgifterna i max tre månader från det att du fått svar.