Bredbandslösningar

Idag är det viktigare än nånsin att ha ett stabilt bredband. Välj det bredband för företag som passar er verksamhet bäst. 

Fast bredband

Nordic Connect är ett snabbt, enkelt och säkert multiservicenät. Du får all kommunikation i ett datanät och tillgång till internet via fast fiber. Utrustningen förvaras i serverhallar.

Läs mer >

Mobilt bredband

20 GB, 100 GB eller 200 GB, välj det som passar dig. Oavsett vad du väljer så är det 4G i alla våra mobila bredband. 100 GB molnlagring ingår dessutom i alla våra abonnemang.

Läs mer >

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Kundservice tillgängligt dygnet runt

Stabilt och säkert nät

Ta hjälp av checklistan

Ställ rätt frågor när du ska hitta rätt kommunikationslösning för ditt företag. 
Ladda ner checklistan här

Det digitala arbetssättet

Varannan vill jobba flexibelt och nio av tio vill kunna styra över arbetstiden. 
Ladda ner Sifo-rapporten

Kom igång: Flexibelt arbetssätt

Få ut det mesta av digitaliseringen. Här är guiden som hjälper dig att börja jobba mer flexibelt.
Ladda ner guiden här

Vanliga frågor

  • Hur flyttar jag med mitt gamla nummer till er?

    När du gör din beställning på telenor.se kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

    Du får då ett tillfälligt nummer från oss som du kan ringa med under tiden vi flyttar ditt nummer. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar.

  • Hur beställer jag Företagsportalen?

    Företagsportalen är en avtalstjänst hos Telenor. Den tecknas i samband med att du tecknar företagsavtal med oss.

    Som avtalskund kan du ansöka om administratörskonto på nedan länk: http://foretagsportalen.telenor.se eller kontakta Kundservice.

  • Vad innebär Telenor Try?

    Som ny kund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du hunnit nyttja abonnemanget. Telenor Try kan utnyttjas en gång per år och person. Läs mer om Telenor Try

  • Var hittar jag IMEI-numret?

    Knappa in *#06# i din mobil så visas det i displayen. Annars kan du titta på kartongen eller på kvittot. 15 siffror. Varken mer eller mindre.

    Har du ett modem? Leta i närheten av streckkoden, där brukar det stå.

  • Hur överlåter jag mitt abonnemang?

    Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang. Tillträdande kund måste vara kreditgodkänd.

    Du ansöker om överlåtelse genom att fylla i vår överlåtelseblankett. Den som ska ta över abonnemanget behöver också skriva under blanketten.

    • Välj överlåtelseblankett utifrån att du ska överlåta ett eller flera abonnemang.
    • Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator.
    • Skriv ut blanketten.
    • Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.

Kundservice har alltid öppet

Vår kundservice öppet dygnet runt. Året runt. Ring oss på 222 från din mobil, eller 020 - 222 222 kostnadsfritt från hela världen. Snabba svar, guider, priser utomlands och felsökningshjälp hittar du enkelt i vår support. 
Gå till kundservice

Kontakta företagsrådgivare

Få personlig rådgivning för ditt företag av våra kunniga säljare. Ring oss på 0200-15 90 88, besök butik eller lämna dina uppgifter i vårt formulär så hör vi av oss.

Kontakta oss här