Contact Center

Möt dina kunder när det passar dem bäst, var de än befinner sig, genom vilken kanal som helst och på valfri enhet. Telenor erbjuder Contact Center-lösningar som hjälper dig att leverera överlägsen service, förbättrad kvalitet och uppnå dina affärsmål.

  

Hela kundresan - en lösning

Nordisk support och datalagring

CCaaS - molnbaserad lösning

I en värld där kundresan innefattar allt fler och mer avancerade digitala kontaktpunkter, och där förväntningarna på ökad tillgänglighet är höga, utmanas företag att möta kunders krav på modern kundservice.

Med Telenor Contact Center kan du kommunicera med dina kunder i deras favoritkanaler, vare sig det är telefon, e-post, chatt, sociala medier eller video. Du kan också använda AI för att skapa effektiva self-servicelösningar som svarar på vanliga frågor och guidar kunderna genom olika processer. Dessutom kan du optimera ditt teams prestationer med analysverktyg som ger dig insikter om kundnöjdhet, produktivitet och försäljning.

Telenor har flera lösningar som passar de flesta företags behov!

  

Det här är Telenor Contact Center

Om Telenor Contact Center

Telenors molnbaserade (CCaaS) kontaktcenter är branschledande och levererar de bästa kundresorna samtidigt som den gör vardagen enklare för dina serviceagenter.

Med Contact Center får ditt företag:

  • Ett digital-first Contact Center med alla nya och traditionella kanaler.
  • AI stöd i både dialog och för service agenter.
  • Nordisk datalagring som stödjer GDPR.
  • Enkel molnbaserad drift.

Contact Center - Kanaler

Telenor Contact Center har alla traditionella kanaler, såsom telefon och e-post, tillsammans med de senaste digitala kanalerna. Dessutom har lösningen avancerad självbetjäning genom chatbots och kunskapsbaser.

  • Röst - hantera inkommande samtal med Softphone, IVR, Röstinspelning, Tyst övervakning och mer.
  • E-post - svara snabbt på e-postmeddelanden med automatisk routing, kö och prioritering.
  • Webbchatt - erbjud dina kunder live, bekväm support när de surfar på din webbplats.
  • Social media - imponera på influencers och bygg lojala följare på Facebook, Twitter och Trustpilot.
  • SMS - leverera personlig service, undersökningar och kampanjer direkt till dina kunders mobiltelefoner.
  • Video - videochatta med kunder och dela skärmar för en mer empatisk kundupplevelse.
  • ​Chatbotar - erbjud självbetjäning dygnet runt med avancerade 'Conversational chatbots' eller enklare 'Menu chatbots'.
  • Chat - synkron eller asynkron.
  • LiveShare - guida dina kunder genom svåra processer visuellt på hemsidan.

Digital Engagement

90% av alla kundresor startar online.

53 % föredrar att lösa sina ärenden online.

35 % av kundinteraktioner slutar med ett telefonsamtal.

Digital Engagement

Nästan alla kundresor börjar online. Med Digital Engagement kan du börja kommunicera med dina kunder på det mest effektiva sättet i samma sekund de landar på din webbplats. Identifiera vem besökaren är och erbjuda proaktiv, personlig kundsupport och försäljning i realtid - och i stor skala!

Med hjälp av Digital Engagement sätter du upp regler för hur olika typer av besökare ska bemötas. Erbjud den mest effektiva lösningen, i den för stunden mest effektiva kanalen, till rätt person baserat på dina serviceagenters tillgänglighet och kompetens.

Så fungerar Digital Engagement:

  • Sätt upp regler för att bestämma med vem och hur, samt med vilken prioritet, man ska bemöta en besökare.
  • Låt systemet segmentera era besökare i realtid utifrån beteende, köphistorik och kundvärde.
  • Erbjud rätt kunder rätt typ av kanal och hjälp vid rätt tillfälle i kundresan - allt efter era resurser.

Detta kan till exempel innebära att vissa kunder erbjuds självbetjäning via en chatbot, medan andra blir erbjudna live agent med telefonnummer - allt beroende på vilka av era resurser som är tillgängliga för stunden.

  

Vi erbjuder även andra lösningar

Mitel MiContact Center Enterprise

Vi arbetar bland annat med Mitel MiContact Center Enterprise (MiCC) – en smart kommunikationslösning som ger dig en mer effektiv samtalshantering.

  • Agentapplikationer med kompetensbaserad styrning – agent kan själv anpassa inställningarna.
  • Auto Attendant – självbetjäning.
  • Desktop lösning med inbäddad mjukvarutelefon.
  • Inspelning och administrationsapplikationer för serverbaserade kontaktcenter.
  • Integrerad IVR såväl som analys och rapportering för alla delar av systemet.
  • Möjlighet att integrera mot system som WFM, CRM och andra affärsapplikationer.

  

Tendfor Teams

Med tilläggstjänsten Tendfor Teams får du en toppmodern företagslösning för full integration med Telenors tjänster mot Teams.

Lösningen innehåller bland annat:

  • Call Center/Contact Center
  • Telefonist
  • Svarsgrupper
  • Auto Attendant 
  • IVR:er och statistik

Tjänsten är också integrerad med Telenor One X – där lösningen kan hantera både Mobil Linjestatus och hänvisningar.

  

Vi samarbetar med flera leverantörer för att kunna ge er den perfekta lösningen

logo_mitel.png

logo_puzzel.png

logo_tendfor.png

Vi vägleder dig och ditt företag

Våra personliga företagsrådgivare hjälper dig och ditt företag att ta fram skräddarsydda lösningar som möter era unika affärsbehov. Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig inom kort.