Effektiv kundservicelösning

Den optimala lösningen för kundservice som ger effektiv kundinteraktion oavsett kanal. Allt samlat smidigt
och enkelt i samma applikation.

Contact Center

Contact Center

Kundservice kan jobba var som helst, när som helst. Telenor Contact Center är helt molnbaserad och du kan administrera alla kanaler från samma plattform. Du får snabbt en överblick och kan prioritera ärenden, oavsett kanal. Integrera all teknologi du behöver i ditt kontaktcenter. 


Skalbar molntjänst för alla kanaler i kundservice

Översikt i realtid, köer, SLA-nivåer och statistik

Callback, medlyssning och CRM-integrationer




Alla kanaler och funktioner du kan välja i Contact Center:

Chatt

Chatt

Chatta med flera kunder samtidigt, ställ frågor på kö eller skicka vidare chattfrågor till medarbetare med rätt kompetens. Möjligheterna är obegränsade. 

Se funktioner

Våra verktyg

  • Stöd för flera enheter - instant messaging med öppna API-er

  • Designflexibilitet - specialanpassa till ditt varumärke

  • Kundundersökning - skapa underlag för feedback av chattsamtalen

  • Strukturerade meddelanden - strömlinjeformad dialog

  • URL-spårning - se vilka webbsidor kunden varit inne på under chatten

Telefonist

Tal

Personlig och professionell kundservice via telefon. Effektiva verktyg för att hantera förfrågningar, inspelningar och transaktioner direkt i molnet. 

Se funktioner

Våra verktyg

  • Softphone - besvara samtal direkt i datorn
  • Dialer - arbeta effektivt med utgående samtal
  • IVR - genomför enkla transaktioner
  • Inspelning - spela in chatt-och telefonkonversationer
  • Callback - kunden kan välja att bli uppringd för att slippa kö
e-post

E-post

Omdirigera och köa e-postförfrågningar, skapa en personlig kö och ta emot fax via e-post. Avancerad routing, schema-läggning och CRM-åtkomst. 

Se funktioner

Våra verktyg

  • E-postsystem valfrihet - fungerar oavsett e-postsystem

  • Avancerad routing - styr inkommande förfrågningar

  • Schemaläggning - tilldela interna uppgifter till rätt agent

  • CRM-åtkomst - Använd CRM-system och...

Sociala medier

Sociala medier

Det är viktigt att ha en närvarande kundtjänst i sociala medier. Effektivisera arbetet för att kunna svara snabbt, bygga nätcommunities och öka kundlojaliteten.

Se funktioner

Våra verktyg

  • Facebook - integrera med kunderna

  • Facebook Messenger - svara automatiskt på förfrågningar

  • Twitter - behandla förfrågningar direkt

  • Standardiserade autosvar - reagera snabbt med autosvar

  • Avancerad routing - säkerställ att förfrågningar skickas till lämplig kö

Sms

Sms

Utnyttja kraften i sms-kommunikation. Gör kundnöjdhetsmätningar efter samtal, skicka påminnelser, aviseringar och spåra interaktioner.

Se funktioner

Våra verktyg

  • Kortnummer - använd korta SM-nummer
  • Inkommande - kombineras med bot-liknande tjänster
  • Utgående - skicka sms oavsett vilken kanal ärendet kom från
  • Meddelandemallar - standardisera svaren
  • Fördefinierad avsändare - personifiera meddelandena som skickas
Missa inte vår nyhet! Du kan nu boka onlinemöte hos oss.


Företagsrådgivning ska alltid vara möjligt – även på distans. Vår kunniga expert vägleder dig och
ditt företag till de bästa lösningarna. Boka en tid som passar för just dig.

  

Molnbaserad kundservice

Administrationsportalen

Du får en snabb översikt av alla ärenden oavsett kanal. Prioritera ärenden, skapa rapporter och övervaka aktiviteter i realtid. Det enda som behövs är en internetuppkoppling. Läs mer i produktbladet.

Kundtjänst

Utöka din växellösning

Contact Center integreras med Telenor One X växel. Jobba effektivare genom att samla allt i en applikation. Kontakta en företagsrådgivare så hjälper vi dig.

Kontakta oss

Vad behöver ditt företag?

Har du frågor om vilken lösning som passar ditt företag bäst, kommande upphandlingar eller pris- och offertförfrågningar? Kontakta oss om du vill prata mer om ert företags möjligheter.

I samarbete med Puzzel

Contact Center levereras i samarbete med Puzzel som är en ledande leverantör av molnbaserade kontaktcenter-lösningar. Puzzel levererar helhetslösningar till över 900 kunder med över 17 000 agenter i över 40 länder. Se filmen som berättar mer om alla funktioner och kanaler i Contact Center.

 

Vanliga frågor och svar

  • Telefon, e-post, sms, chattförfrågningar och sociala medier. Även betalningsförfrågningar kan hanteras i Contact Center. Varje kundlösning är unik men designas med standardapplikationer ifrån Puzzel. 

  • Bemanningsplaneringen automatiserar rutinmässiga administrativa uppgifter, vilket ger administratörer mer tid att handleda agenter. Verktyget ger exakta prognoser på den dagliga och långsiktiga arbetsbelastningen, med förmågan att spåra dagstrender som skiljer sig från prognoser och snabbt vidta åtgärder.

    • Skapar optimala scheman för att konsekvent och kostnadseffektivt upprätthålla servicenivåer samtidigt som hänsyn tas till de anställdas kunskaper, färdigheter och egenskaper.
    • Övervakar att anställda följer scheman och klarar enkelt av att hantera undantag för telefon- och skrivbordsverksamhet från en enda skärm.
    • Maximerar resurserna, förvaltar förmågor och identifierar kunskapsluckor för att säkerställa optimal produktivitet inom kontaktcentret
    • Styr molnkontaktcentret strategiskt med tydlig och fullständig överblick över alla aktiviteter, dygnet runt och i realtid.
    • Du kan komma åt detaljerade historiska rapporter och därmed få bättre beslutsunderlag.
    • Du kan definiera och skapa särskilda rapporter och wallboards. Dessa rapporter kan lagras i många olika format och enkelt exporteras till tredjepartsapplikationer. 
    • Du kan övervaka aktiviteten i kontaktcentret i realtid och ställa in automatiska larm för att upprätthålla servicenivåerna.
    • Du kan snabbt ändra profiler och aktivera nya agenter.
    • Du kan enkelt ange och ändra öppettider och definiera helgdagar.
    • Du kan hantera ljudfiler och IVR från en enda plats och spara tid och resurser.
    • Du har tillgång till Puzzel-/Telenor Contact Centers kvalitetskontrollportal.
    • Du kan göra kvalitetskontroller via medlyssning.
  • Via smartphone appen kan en administratören få en snabb överblick över kösituation och statistik. Admin kan även styra tjänstevariabler och kan på så sätt snabbt koppla över till ”backup-läge”. En agent loggar in på köerna via appen och blir då helt mobil och kan jobba flexibelt utanför kontoret.