Hur vill du kontakta oss?

Kontakta oss på det sätt som passar dig bäst. Längre ned hittar du svar på de vanligaste frågorna just nu.

Ringa

Vi pratar gärna med dig. Klicka på knappen här nedanför, så kommer numret upp. Vi ser fram emot att hjälpa dig.

Se telefonnummer

Telefonnummer till Kundservice


Från din Telenormobil: 222
Från annan telefon: 020-222 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222

Kundservice företagsrådgivare/säljare, ring 0200-15 90 88

Våra öppettider:
 
Vardagar: kl. 08:00-18.00
Helgdagar: kl. 09.00-17:00


Bli kontaktad

Vi vill gärna hjälpa dig. Klicka på knappen och lämna dina uppgifter så hör en kunnig rådgivare av sig inom kort.

Chatta

Har du frågor om mobiler eller abonnemang så hjälper vi dig gärna. På vardagar mellan ca 9-17 så kan du se en chatt-ikon i det högra hörnet. Klicka på ikonen för att chatta med en företagsrådgivare.

Onlinemöte

Nu kan du få hjälp med rådgivning på distans. Vi står redo att vägleda ditt företag. Boka en tid som passar för just dig.

Maila

Ibland är det enklare. Det går allt som oftast smidigt och du kan slippa kö. Klicka på knappen för att komma vidare.

Logga in

Administrera företagets mobiltelefoni och tjänster på ett ställe. Du ser fakturor, kan beställa abonnemang, se förbrukad surf m m.

Besöka butik

Du är varmt välkommen! Här hittar du information om alla våra butiker, öppettider och adresser. Klicka på knappen hjälper vi dig.

Fler sätt ...

Om du letar efter adressen till Telenors huvudkontor eller annan information som till exempel ledningsgrupp, klicka på knappen.

Mer uppgifter

Här hittar du fler sätt att nå oss på

 

Telenor Sverige AB:s Huvudkontor

Organisationsnummer: 556421-0309
Besöksadress: Garvis Carlssons gata 3, Solna
Postadress: Telenor Sverige AB, Box 3081, 169 03 Solna
Leveransadress: Solnavägen 35 
Karta på Google Maps 

Telenor Sverige AB:s Karlskronakontor

Organisationsnummer: 556421-0309
Besöksadress: Campus Gräsvik 12
Postadress: 371 80 Karlskrona
Telefonnummer: 0455-331 000 (utomlands +46 455 331 000)
Faxnummer: 0455-331 222 (utomlands +46 455 331 222)
Karta på Google Maps

Skicka brev:

Telenor Sverige AB 
371 80 Karlskrona

foretag@telenor.se

Ledningsgrupp för Telenor Företag

Välkommen att kontakta Telenor företags ledningsgrupp om du har några frågor, tankar eller idéer. 

Det här vill många ha hjälp med just nu
Nyhet

Ny app ger full koll

Ladda ner vår nya app så får du tillgång till Mitt Företag var du än är. Ger dig snabb översikt av ditt abonnemang, hur mycket surf du har förbrukat – och mycket mer.

Vanliga frågor och svar

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader.

    Kontakta Kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.


    Maximal tidsperiod
    Du kan pausa ditt abonnemang i upp till 6 månader per gång. Vill du sedan starta det igen tidigare än vad som bestämts går det självklart alldeles utmärkt. 

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med din privata Swish, kontokort eller kan du skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Blanketter för överlåtelse hittar du här.

  • På driftstörningskartan kan du se en översikt av aktuell information om driftstörningar med geografisk utbredning samt mindre, lokala driftstörningar.

    Driftstörningskarta över Telenors nät

  • Ja, du kan beställa e-sim till ditt företagsabonnemang om din mobil stödjer det. Här kan du ta reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim.

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • Om ditt sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Ditt gamla sim-kort är aktivt ända fram tills att du aktiverar ditt nya. Läs mer om hur du aktiverar sim-kort.

  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Med pin-kod menar vi koden som skyddar sim-kortet, den koden är densamma även om du flyttar sim-kortet till en ny telefon. Sim-korten från Telenor kommer utan pin-kod från början. Pin-koden är alltid 4 siffror.

    Koden som finns på din mobil eller surfplatta kallas låskod och ändras i enhetens inställningar. Den koden måste man slå in även om man inte har något sim-kort i mobilen. På vissa enheter kan låskoden ersättas med ett fingeravtryck eller att man svajpar i ett visst mönster.

    Man kan ha både pin-kod och låskod på sin mobil. 

  • Du gör på olika sätt beroende på vilken smartwatch du har.

    Om du har en Apple Watch:
    Köp tjänsten via appen Apple Watch som finns i din iPhone.
    Ta hjälp av vår kom igång-guide

    Om du har en Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2:
    Köp tjänsten genom att kontakta kundservice eller besök din närmaste Telenorbutik. Du kommer få en QR-kod på posten som du skannar med Galaxy Watch appen.





  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad i ett brev om du kontaktar Kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.

  • Ja, idag kan du med våra företagsabonnemang använda e-sim i din Apple Watch, Galaxy Watch och Galaxy Watch Active2 med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka. Läs mer här

    Du kan även byta från vanligt sim-kort till e-sim i mobiltelefoner som stödjer e-sim (Ex. iPhone XS, XS Max och XR). Läs mer här

  • Vill du vara snäll mot miljön? Välj att betala via autogiro eller e-faktura istället för via pappersfaktura, så slipper ni dessutom betala fakturaavgift.

    Läs mer om autogiro och e-faktura

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.