iPhone 12

Följ iPhone 12 leveransen

Har du beställt iPhone 12,  iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max eller iPhone 12 mini? Här hittar du allt du behöver veta om både köplats och leverans.

Nyhet

Ny app ger full koll

Ladda ner vår nya app så får du tillgång till Mitt Företag var du än är. Ger dig snabb översikt av ditt abonnemang, hur mycket surf du har förbrukat – och mycket mer.

Vanliga frågor

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med din privata Swish, kontokort eller kan du skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader.

    Kontakta Kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.


    Maximal tidsperiod
    Du kan pausa ditt abonnemang i upp till 6 månader per gång. Vill du sedan starta det igen tidigare än vad som bestämts går det självklart alldeles utmärkt. 

  • 5G handlar till den största delen om det uppkopplade samhället, alltså långt ifrån om bara mobiltelefoner. Superhastigheterna i 5G-nätet kommer att ge oändliga möjligheter. Vi kommer att kunna koppla ihop saker, företag och samhällsfunktioner. Verkligheten kommer att förstärkas med AR, Augmented reality. Allt du hört om självkörande fordon, smarta hem och uppkopplade städer kommer att bli verklighet – inom bara några år. Men till en början handlar 5G om snabbare, stabilare och säkrare uppkoppling.

    Läs mer om 5G 

  • Vi har ett 5G-nät i centrala Stockholm samt i 36 andra orter med hastighet på upp till 1 Gbit/s. Ännu fler städer kommer att få utbyggt 5G-nät under 2021. Under utbyggnaden kan du testa nätet i begränsad form men såväl täckning som hastighet kommer kunna variera fram till ett senare lanseringsdatum när Telenor kan garantera täckningen och hastigheter på 1 Gbit/s.

    Läs mer om utbyggnaden

  • En mobiltelefon som är redo för 5G, ett mobilnät som stödjer 5G och ett 5G-abonnemang.

    Se våra 5G-mobiler

    Se våra 5G-abonnemang

  • Med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter. Även om din mobil inte ens är i närheten så kan du till exempel bli uppringd på, ringa med och skicka meddelanden direkt från smartklockan.


    Läs mer om Mobiluppkoppling klocka här

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in:

    För dig som är administratör:

    1. Gå till aktiveringssidan
    2. Uppge dina uppgifter till Företagsportalen.
    3. Välj att skapa nytt eller logga in på befintligt Connect ID-konto.
    4. Klart!

    För dig som medarbetare:

    1. Gå till Mitt företag.
    2. Lägg in ett mobilnummer och en e-postadress.
    3. Bekräfta din e-postadress.
    4. Skriv in koden du får i ett sms.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Lägg in ditt personnummer.
    7. Klart.
  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Kom ihåg att du först måste aktivera ditt konto på Mitt Företag för att fortsättningsvis kunna administera abonnemang i både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Vilken blankett du ska välja beror på vilket typ av företag du har och om du ska överlåta en eller flera abonnemang. Här har vi samlat våra blanketter för överlåtelse.

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Om ditt sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Ditt gamla sim-kort är aktivt ända fram tills att du aktiverar ditt nya. Läs mer om hur du aktiverar sim-kort.

Hitta svar på din fråga

Sök på det du undrar över. Till exempel "utland", "e-sim" eller "blanketter".