Kundservice för företag

Vanliga frågor

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med Swish, kontokort eller skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer om pausa abonnemang

  • Telenor ID, som är en uppdatering av Connect ID, är Telenors inloggningslösning som du använder för att logga in på våra tjänster.

    Tjänster som använder Telenor ID: Mitt Företag, Mitt Företag app, Telenor One 2.0, Webbutiken för företagskunder, Mitt Telenor, Capture, Mina Kontakter och Wifi Management.

    Du kan skapa ett personligt Telenor ID med din mejladress eller mobilnummer. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Telenor ID.

    Är du företagskund? Här kan du läsa mer om uppdateringen

  • Du kan använda samma uppgifter som för Connect ID när du loggar in via Telenor ID, din e-postadress eller ditt mobilnummer. När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss. Kontakta oss på 020-222 222  om du har problem med att logga in så hjälper vi dig.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

  • Du kan skapa ett Telenor ID med din e-postadress eller ditt mobilnummer. Det behöver inte vara ett nummer från Telenor.

    Skapa ett Telenor ID med din e-postadress

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange din e-postadress och välj fortsätt.
    4. Uppge engångsskoden som skickades till dig via mejl.
    5. Välj ett lösenord och upprepa.
    6. Ditt Telenor ID är nu skapat!

    Skapa ett Telenor ID med ditt mobilnummer

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange ditt mobilnummer och välj fortsätt.
    4. Uppge engångskoden som skickades till dig via sms.
    5. Ange din e-postadress.
    6. Verifiera din e-postadress genom att uppge engångskoden som skickades till dig via mejl.
    7. Välj ett lösenord och upprepa.
    8. Ditt Telenor ID är nu skapat.

    Bra att veta! Du behöver inte skapa ett Telenor ID om du sedan tidigare har ett Connect ID, då kan du använda samma uppgifter för att logga in.

  • Med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter. Även om din mobil inte ens är i närheten så kan du till exempel bli uppringd på, ringa med och skicka meddelanden direkt från smartklockan.


    Läs mer om Mobiluppkoppling klocka här

  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Om ett sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du som administratör snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Det gamla sim-kortet är aktivt ända fram tills att det nya sim-kortet är aktiverat.

    Läs mer om hur du aktiverar sim-kort

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • En mobiltelefon som är redo för 5G, ett mobilnät som stödjer 5G och ett 5G-abonnemang.

    Se våra 5G-mobiler

    Se vårt 5G-abonnemang