Kundservice för företag

Vanliga frågor

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med Swish, kontokort eller skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer om pausa abonnemang

  • En mobiltelefon som är redo för 5G, ett mobilnät som stödjer 5G och ett 5G-abonnemang.

    Se våra 5G-mobiler

    Se vårt 5G-abonnemang

  • Med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter. Även om din mobil inte ens är i närheten så kan du till exempel bli uppringd på, ringa med och skicka meddelanden direkt från smartklockan.


    Läs mer om Mobiluppkoppling klocka här

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Om ett sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du som administratör snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Det gamla sim-kortet är aktivt ända fram tills att det nya sim-kortet är aktiverat.

    Läs mer om hur du aktiverar sim-kort

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta