Vad behöver du hjälp med idag?
Möt några av oss som jobbar på företagsservice
Snabblänkar
Personlig företagsservice
Vi hjälper dig med all rådgivning digitalt via chatt, telefon eller video alla vardagar och helger.
Öppettider
Vardagar: kl. 8-19
Helger: kl. 9-17
Starta en chatt genom att klicka på ikonen som syns i det nedre högra hörnet.
Vill du hellre ringa eller boka tid, se våra kontaktuppgifter.
Vanliga frågor
-
Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.
Du kan välja att betala med Swish, kontokort eller skicka ett sms och betala via företagets faktura.
Köp extra surf här -
Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.
Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.
Kontakta oss så hjälper vi dig.
Läs mer om pausa abonnemang -
Telenor ID inloggning
När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms. Om mejlet inte finns i din inkorg eller skräppost kan du testa att skicka koden igen. Avsändaren på mejlet är notification@telenorid.com.Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss.
Glömt lösenordet?
Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.
BankID inloggningFör att kunna logga in med BankID i Mitt Företag behöver du vara administratör samt ha lagt in ditt personnummer i Mitt Företag.
-
Med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter. Även om din mobil inte ens är i närheten så kan du till exempel bli uppringd på, ringa med och skicka meddelanden direkt från smartklockan.
-
Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.
-
Om ett sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du som administratör snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Det gamla sim-kortet är aktivt ända fram tills att det nya sim-kortet är aktiverat.
-
En mobiltelefon som är redo för 5G, ett mobilnät som stödjer 5G och ett 5G-abonnemang.
Se våra 5G-mobiler
Se vårt 5G-abonnemang