Din säkerhet är viktig – nu inför vi BankID

För oss är säkerhet en självklarhet och vi arbetar ständigt med att göra våra lösningar så bra och säkra som möjligt. Inom kort kommer vi därför att införa BankID i samtal till kundtjänst för att öka säkerheten. Det betyder att du som kund behöver identifiera dig med BankID när du ringer in till oss för att utföra dina ärenden. Självklart kan du alltid få allmän information utan identifiering. 
 
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!

Vanliga frågor

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med din privata Swish, kontokort eller kan du skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader.

    Kontakta Kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.


    Maximal tidsperiod
    Du kan pausa ditt abonnemang i upp till 6 månader per gång. Vill du sedan starta det igen tidigare än vad som bestämts går det självklart alldeles utmärkt. 

  • Med tilläggstjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter. Även om din mobil inte ens är i närheten så kan du till exempel bli uppringd på, ringa med och skicka meddelanden direkt från smartklockan.


    Läs mer om Mobiluppkoppling klocka här

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in:

    För dig som är administratör:

    1. Gå till Företagsportalen
    2. Logga in med ditt nuvarande användarnamn och lösenord.
    3. När du är inloggad, klicka på knappen aktivera Mitt företag.
    4. Välj att skapa nytt eller logga in på befintligt Connect ID-konto.
    5. Klart!

    För dig som medarbetare:

    1. Gå till Mitt företag.
    2. Lägg in ett mobilnummer och en e-postadress.
    3. Bekräfta din e-postadress.
    4. Skriv in koden du får i ett sms.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Lägg in ditt personnummer.
    7. Klart.
  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Blanketter för överlåtelse hittar du här.

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Om ditt sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du snabbt och enkelt beställa ett nytt via Företagsportalen eller Mitt Företag. Ditt gamla sim-kort är aktivt ända fram tills att du aktiverar ditt nya. Läs mer om hur du aktiverar sim-kort.

Hitta svar på din fråga

Sök på det du undrar över. Till exempel "utland", "e-sim" eller "blanketter".