Faktura för företag

Här hittar du information om företagsfakturor och betalning.

Just nu frågar många om:
Se fakturor och ladda ner kopia
Betala via autogiro

Vanliga frågor om faktura

  • Telenor redovisar all moms för mobiltelefoner, surfplattor och routrar vid leveranstillfället. Det beloppet kan du se på den faktura som du får då. Den fakturan är även underlag för din egen momsredovisning. På följande fakturor kommer sedan det belopp som vi redovisat till Skatteverket ingå, det vill säga att summan på delbetalningen är inklusive moms.

  • Vi fakturerar från och med det datum som din tjänst är tillgänglig och möjlig att aktivera. Om du väljer att aktivera din tjänst vid ett senare tillfälle, debiterar vi ändå tjänsten från det datum den var möjlig att aktivera.

  • Löpande avgifter, som t.ex. månadsavgifter, faktureras i förskott. Samtalsavgifter faktureras i efterskott.

  • Bankgironummer: 5331-1338 

    Plusgironummer: 4792603-5

    Betalning från utlandet:

    • SWIFT/BIC: NDEASESS
    • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag

    Så beställer du PDF-faktura

  • Ja, mot en avgift kan du på företagsfakturan få en trafikspecifikation som visar vilka nummer som har ringts, datum, klockslag, samtalslängd samt typ av samtal. 

    Läs mer om trafikspecifikation

  

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter