Förstå första fakturan
Den första fakturan du får från oss kan vara högre än de fakturor du får i fortsättningen. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum.
Här ser du ett exempel:
- Den 10 mars köper du ett nytt företagsabonnemang.
- Den 15 mars aktiveras ditt sim-kort och du kan börja använda abonnemanget (du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten)
- Den 25 mars får du din första faktura från oss. Den innehåller kostnader från och med den 15 mars till och med den 30 april. Den ska betalas runt den 25:e april.
- Den 25 april kommer nästa faktura. Den täcker kostnader för maj månad och ska betalas runt den 25:e maj.
Sedan betalar du för en månad i taget
Efter den första fakturan betalar du bara för en månad i taget. Beloppet kommer att vara detsamma varje månad så länge du inte ändrar något i ditt abonnemang, köper eller använder tjänster som inte ingår.
Vanliga frågor
-
Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.
-
Telenor redovisar all moms för mobiltelefoner, surfplattor och routrar vid leveranstillfället. Det beloppet kan du se på den faktura som du får då. Den fakturan är även underlag för din egen momsredovisning. På följande fakturor kommer sedan det belopp som vi redovisat till Skatteverket ingå, det vill säga att summan på delbetalningen är inklusive moms.
-
Bankgironummer: 5331-1338
Plusgironummer: 4792603-5
Betalning från utlandet:
- SWIFT/BIC: NDEASESS
- IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här
-
Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.
Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.
-
Är du företagskund och ska betala från utlandet behöver du ange följande uppgifter:
- BIC/SWIFT: NDEASESS
- IBAN: SE2195000099603447926035
Glöm inte att alltid ange fakturanummer eller kundnummer.
Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här