Förstå första fakturan

För dig med företagsabonnemang.

Den första fakturan du får från oss kan vara högre än de fakturor du får i fortsättningen. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum.

Här ser du ett exempel:

 

TNSE_WebL_Mobile_FirstInvoice@3x.png
  1. Den 10 mars köper du ett nytt företagsabonnemang.
  2. Den 15 mars aktiveras ditt sim-kort och du kan börja använda abonnemanget (du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten)
  3. Den 2 april får du din första faktura från oss. Den innehåller kostnader från och med den 15 mars till och med den 1 maj. Den ska betalas i slutet av april.
  4. Den 2 maj kommer nästa faktura. Den täcker kostnader från och med 2 maj till den 1 juni och ska betalas i slutet av maj.

Sedan betalar du för en månad i taget

Efter den första fakturan betalar du bara för en månad i taget. Beloppet kommer att vara detsamma varje månad så länge du inte ändrar något i ditt abonnemang, köper eller använder tjänster som inte ingår.

Vanliga frågor

  • Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

  • Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5. Om du vill ansluta till autogiro ska du använda bankgironummer 5372-3722.

  • Vill du vara snäll mot miljön? Välj att betala via autogiro eller e-faktura istället för via pappersfaktura, så slipper ni dessutom betala fakturaavgift.

    Läs mer om autogiro och e-faktura

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.

  • För att betala från utlandet, ange följande uppgifter:

    • SWIFT: NDEASESS
    • IBAN: SE6195000099604209369398

    Glöm inte att alltid ange fakturanummer eller kundnummer.

  • Du tar helt enkelt bort ditt medgivande genom att logga in på din Internetbank.