Förstå första fakturan

För dig med företagsabonnemang.

Den första fakturan du får från oss kan vara högre än de fakturor du får i fortsättningen. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum.

Här ser du ett exempel:

 

TNSE_WebL_Mobile_FirstInvoice@3x.png
  1. Den 10 mars köper du ett nytt företagsabonnemang.
  2. Den 15 mars aktiveras ditt sim-kort och du kan börja använda abonnemanget (du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten)
  3. Den 2 april får du din första faktura från oss. Den innehåller kostnader från och med den 15 mars till och med den 1 maj. Den ska betalas i slutet av april.
  4. Den 2 maj kommer nästa faktura. Den täcker kostnader från och med 2 maj till den 1 juni och ska betalas i slutet av maj.

Sedan betalar du för en månad i taget

Efter den första fakturan betalar du bara för en månad i taget. Beloppet kommer att vara detsamma varje månad så länge du inte ändrar något i ditt abonnemang, köper eller använder tjänster som inte ingår.

Vanliga frågor

  • Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

  • Bankgironummer: 5331-1338 

    Plusgironummer: 4792603-5

    Betalning från utlandet:

    • SWIFT/BIC: NDEASESS
    • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag

    Så beställer du PDF-faktura

  • Om du betalar från utlandet ska du ange följande uppgifter:

    • BIC/SWIFT: NDEASESS
    • IBAN: SE2195000099603447926035

    Glöm inte att alltid ange fakturanummer eller kundnummer.

    Läs mer om faktura och betalning