Förstå första fakturan

För dig med företagsabonnemang.

Den första fakturan du får från oss kan vara högre än de fakturor du får i fortsättningen. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum.

Här ser du ett exempel:

 

TNSE_WebL_Mobile_FirstInvoice@3x.png
  1. Den 10 mars köper du ett nytt företagsabonnemang.
  2. Den 15 mars aktiveras ditt sim-kort och du kan börja använda abonnemanget (du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten)
  3. Den 2 april får du din första faktura från oss. Den innehåller kostnader från och med den 15 mars till och med den 1 maj. Den ska betalas i slutet av april.
  4. Den 2 maj kommer nästa faktura. Den täcker kostnader från och med 2 maj till den 1 juni och ska betalas i slutet av maj.

Sedan betalar du för en månad i taget

Efter den första fakturan betalar du bara för en månad i taget. Beloppet kommer att vara detsamma varje månad så länge du inte ändrar något i ditt abonnemang, köper eller använder tjänster som inte ingår.

Vanliga frågor

  • Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

  • Telenor redovisar all moms för mobiltelefoner, surfplattor och routrar vid leveranstillfället. Det beloppet kan du se på den faktura som du får då. Den fakturan är även underlag för din egen momsredovisning. På följande fakturor kommer sedan det belopp som vi redovisat till Skatteverket ingå, det vill säga att summan på delbetalningen är inklusive moms.

  • Bankgironummer: 5331-1338 

    Plusgironummer: 4792603-5

    Betalning från utlandet:

    • SWIFT/BIC: NDEASESS
    • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035

    Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här

  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.

    Så beställer du PDF-faktura i Mitt Företag

  • Är du företagskund och ska betala från utlandet behöver du ange följande uppgifter:

    • BIC/SWIFT: NDEASESS
    • IBAN: SE2195000099603447926035

    Glöm inte att alltid ange fakturanummer eller kundnummer.

    Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här

    Läs mer om faktura och betalning

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter