Din företagsfaktura

Här finns information och tips för dig som vill veta mer din företagsfaktura.

Se och hantera fakturor

Via Mitt företag kan du hantera flera fakturarelaterade tjänster på egen hand. Du kan exempelvis: 

  • Se fakturor och fakturastatus
  • Ladda ner fakturakopia
  • Beställa/avbeställa PDF-faktura
  • Hantera samlingsfaktura
  • Ändra fakturaadress (inte för samlingsfaktura)
  • Se ofakturerat saldo

Bra att veta!

För att se och hantera fakturor via Mitt Företag behöver du ha ett administratörkonto med fakturabehörighet. Kontakta din huvudadministratör eller firmatecknare på ditt företag för att få behörighet att se fakturor via Mitt Företag.

Logga in i Mitt Företag

  

Vanliga frågor

  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag

    Så beställer du PDF-faktura

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp. Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj Hantera administratörer.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Vill du ändra brytdatum, betalningsvillkor eller fakturafrekvens?
    Det kan du göra via Mitt Företag om du har fakturabehörighet och adminkonto. Du kan även ringa kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Ja det kan du! Alla kollegor på företaget som har samma abonnemangsform kan faktureras i en gemensam samlingsfaktura. Samlingsfakturan kan även hanteras via Mitt Företag.

    Läs mer om samlingsfaktura eller kontakta oss på 020-222 222 för att beställa samlingsfaktura .


  • Med tjänsten delad faktura kan du dela upp privata samtal och sms och låta medarbetarna köpa mobilsurf privat.

    Det innebär att fakturan för privata samtal, sms och mobilsurf skickas till den enskilde medarbetarens hemadress. Tjänsten har en startavgift samt en årsavgift.

    Läs mer om delad faktura

  • Bankgironummer: 5331-1338 

    Plusgironummer: 4792603-5

    Betalning från utlandet:

    • SWIFT/BIC: NDEASESS
    • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter