Din företagsfaktura
Här finns information och tips för dig som vill veta mer din företagsfaktura.
Se och hantera fakturor
Via Mitt företag kan du hantera flera fakturarelaterade tjänster på egen hand. Du kan exempelvis:
- Se fakturor och fakturastatus
- Ladda ner fakturakopia
- Beställa/avbeställa PDF-faktura
- Hantera samlingsfaktura
- Ändra fakturaadress (inte för samlingsfaktura)
- Se ofakturerat saldo
Bra att veta!
För att se och hantera fakturor via Mitt Företag behöver du ha ett administratörkonto med fakturabehörighet. Kontakta din huvudadministratör eller firmatecknare på ditt företag för att få behörighet att se fakturor via Mitt Företag.
Vanliga frågor
-
Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.
Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.
-
Om företaget redan har ett självbetjäningskonto kan huvudadministratören lägga till nya administratörer via Mitt Företag.
Lägg till en ny administratör i Mitt Företag
- Logga in på Mitt Företag
- Gå till menyn och välj Annat, sedan Hantera administratörer.
- Välj Skapa administratör.
- Klicka på Lägg till administratör och fyll i användarens uppgifter.
- Välj önskade kontobehörigheter från listan till höger och tryck på Spara.
- Skicka aktiveringslänken till den nya administratören via e-post eller sms.
Efter att ha aktiverat sitt konto via aktiveringslänken kan den nya administratören logga in på Mitt Företag via Telenor ID.
Hantera befintliga administratörer
- Logga in på Mitt Företag
- Gå till menyn och välj Annat, sedan Hantera administratörer.
- Leta upp administratören du vill hantera och klicka på namnet för att redigera behörigheter.
- Välj önskade kontobehörigheter från listan till höger och tryck på Spara.
-
Vill du ändra brytdatum, betalningsvillkor eller fakturafrekvens?
Det kan du göra via Mitt Företag om du har fakturabehörighet och adminkonto. Du kan även ringa kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig. -
Ja det kan du! Alla kollegor på företaget kan faktureras i en gemensam samlingsfaktura. På samlingsfakturan får du både en summering av alla abonnemang och alla telefonnummer specificerade i nummerordning. På så sätt kan du enkelt se hur mycket varje användare ringer och surfar för. Samlingsfakturan kan även hanteras via Mitt Företag.
Läs mer om samlingsfaktura eller kontakta oss direkt för att beställa.
-
Med tjänsten delad faktura kan du dela upp privata samtal och sms och låta medarbetarna köpa mobilsurf privat.
Det innebär att fakturan för privata samtal, sms och mobilsurf skickas till den enskilde medarbetarens hemadress. Tjänsten har en startavgift samt en årsavgift.
Läs mer om delad faktura -
Bankgironummer: 5331-1338
Plusgironummer: 4792603-5
Betalning från utlandet:
- SWIFT/BIC: NDEASESS
- IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här