Vad händer när jag har gjort skadeanmälan?

Skadeanmälan

  1. Du får en bekräftelse via mail/sms med en länk dit du hela tiden kan följa ditt ärende.Du kan också kontakta oss på 040–680 30 70 vardagar kl 09.00-20.00.
  2. Inom 48 vardagstimmar (från det att bekräftelsen om ersättning skickats till dig) finns en utbytesenhet att hämta på närmaste utlämningsställe.
  3. En faktura på självrisken skickas till dig.
  4. När du hämtat ut din nya mobil/surfplatta skickar du tillbaka din gamla i samma förpackning som den nya enheten levererades i. (Vid stöld och förlust bortser du såklart från det här steget).

Garantiärende

  1. Du får en bekräftelse via mail/sms med en länk dit du hela tiden kan följa ditt ärende. Du kan också kontakta oss på 040–680 30 70 vardagar kl 09.00-20.00.
  2. Täcks felet av produktgarantin behöver du inte betala något. Annars skickar vi dig ett kostnadsförslag. Inom 5 dagar måste du svara på kostnadsförslaget.
  3. Om du godkänner kostnadsförslaget börjar vi direkt att reparera din produkt. Därefter skickar vi tillbaka den till dig eller till den butik du lämnade in den i. Skulle du inte godkänna kostnadsförslaget skickar vi tillbaka mobilen/surfplattan till dig i befintligt skick mot en servicekostnad på 350 kr. Vi kan också skicka den till återvinning kostnadsfritt om du hellre vill det.