1
Hur lägger jag till administratörer i Mitt Företag?
Om företaget redan har ett självbetjäningskonto kan huvudadministratören lägga till nya administratörer via Mitt Företag.
Lägg till en ny administratör i Mitt Företag
- Logga in på Mitt Företag
- Gå till menyn och välj Annat, sedan Hantera administratörer.
- Välj Skapa administratör.
- Klicka på Lägg till administratör och fyll i användarens uppgifter.
- Välj önskade kontobehörigheter från listan till höger och tryck på Spara.
- Skicka aktiveringslänken till den nya administratören via e-post eller sms.
Efter att ha aktiverat sitt konto via aktiveringslänken kan den nya administratören logga in på Mitt Företag via Telenor ID.
Hantera befintliga administratörer
- Logga in på Mitt Företag
- Gå till menyn och välj Annat, sedan Hantera administratörer.
- Leta upp administratören du vill hantera och klicka på namnet för att redigera behörigheter.
- Välj önskade kontobehörigheter från listan till höger och tryck på Spara.