Säga upp abonnemang

Om du går i tankarna eller har bestämt dig för att avsluta ditt företagsabonnemang så vill vi självklart att det ska vara enkelt för dig att göra detta. Du har även möjlighet att pausa ditt abonnemang upp till 6 månader, utan extra kostnad.

Så här gör du!

Du avslutar eller pausar ditt abonnemang genom att ringa till oss. Tänk på att det bara är firmatecknaren för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Vanliga frågor

  • Bindningstid
    Information om din bindningstid hittar du i Mitt Företag. Logga in på Mitt Företag och gå till ditt abonnemang. Under "Abonnemangsuppgifter" kan du se din bindningstid.

    Uppsägningstid
    Uppsägningstiden är i de flesta fall tre månader.

     

  • Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang. Tillträdande kund måste vara kreditgodkänd.

    Läs mer om överlåtelse av abonnemang

  • Vill du flytta ett telefonnummer till eller från Telenor kan du göra en portering, även en så kallad nummerflytt.  

    Om du vill flytta ditt mobilnummer från Telenor till en annan operatör behöver du först se över din bindningstid. Om du inte har någon bindningstid kvar kan din nya operatör hjälpa dig med flytten. Har du bindningstid kvar kan du istället kontakta oss på 020-222 222 så ordnar vi med slutfakturan.

    Så flyttar du ditt mobil- eller fastnätsnummer

  • Ja, om du har bindningstid kvar så kan du byta till ett företagsabonnemang med likvärdig eller högre månadsavgift. När du byter abonnemang så följer bindningstiden med från det gamla abonnemanget till ditt nya.

    Kontakta oss om du vill byta ditt företagsabonnemang.

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer om pausa abonnemang