Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

Följ den här guiden om du vill beställa och aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.

Vill du istället koppla upp din smartwatch med e-sim?
Läs mer och beställ tjänsten Mobiluppkoppling klocka

  • Så här beställer du e-sim till mobil eller surfplatta

    Beställ ditt e-sim genom att ringa till kundservice på 020-222 222 eller besök din närmaste Telenorbutik.

    Inom ett par dagar får du ett brev från oss med en QR-kod som du ska använda när du aktiverar e-sim i din mobil eller surfplatta.

    Beställ e-sim via Mitt Företag

    Om du har administratörsbehörighet kan du beställa e-sim direkt via Mitt Företag. Du väljer det abonnemang som du vill beställa e-sim till och när beställningen är behandlad får du tillgång till QR-koden som behövs för att aktivera e-sim.

  • Aktivera ditt e-sim

    Så här gör du för att skanna QR-koden i en iPhone

    För dig som skaffar e-sim till en mobil
    Om du aktiverar e-sim i en mobiltelefon som det fortfarande sitter ett vanligt sim-kort i, för samma abonnemang, så måste du ta ut sim-kortet för att e-sim ska fungera. Alternativt kan du inaktivera det fysiska sim-kortet i inställningarna.