Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

Följ den här guiden om du vill beställa och aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.

Bra att veta om e-sim
Mobilen eller surfplattan måste ha stöd för e-sim samt vara uppkopplad mot internet via wifi eller mobilnätet.

Se exempel på enheter som har stöd för e-sim

1. Så här beställer du e-sim till mobil eller surfplatta

Kontakta oss

Beställ ditt e-sim genom att ringa oss på 020-222 222, chatta eller besök din närmaste Telenorbutik.
Inom ett par dagar får du ett brev från oss med en QR-kod som du ska använda när du aktiverar e-sim i din mobil eller surfplatta.

Via Mitt Företag

Har du ett administratörkonto kan du själv byta till e-sim via Mitt Företag. Du väljer det sim-kort som du vill byta och sedan får du tillgång till QR-koden som behövs för att aktivera e-sim.

2. Aktivera ditt e-sim

Så här gör du för att skanna QR-koden i en iPhone

För dig som skaffar e-sim till en mobil
Om du aktiverar e-sim i en mobiltelefon som det fortfarande sitter ett vanligt sim-kort i, för samma abonnemang, så måste du ta ut sim-kortet för att e-sim ska fungera. Alternativt kan du inaktivera det fysiska sim-kortet i inställningarna.

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter