Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta
Följ den här guiden om du vill beställa och aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.
Vill du istället koppla upp din smartwatch med e-sim?
Läs mer och beställ tjänsten Mobiluppkoppling klocka
Bra att veta om e-sim
Mobilen eller surfplattan måste ha stöd för e-sim samt vara uppkopplad mot internet via wifi eller mobilnätet.
Så här beställer du e-sim till mobil eller surfplatta
Beställ ditt e-sim genom att ringa till kundservice på 020-222 222 eller besök din närmaste Telenorbutik.
Inom ett par dagar får du ett brev från oss med en QR-kod som du ska använda när du aktiverar e-sim i din mobil eller surfplatta.
Byt till e-sim via Mitt Företag
Om du har administratörkonto kan du byta från sim-kort till e-sim via Mitt Företag. Du väljer det abonnemang och sim-kort som du vill byta och när beställningen är behandlad får du tillgång till QR-koden som behövs för att aktivera e-sim.
Aktivera ditt e-sim
Så här gör du för att skanna QR-koden i en iPhone
För dig som skaffar e-sim till en mobil
Om du aktiverar e-sim i en mobiltelefon som det fortfarande sitter ett vanligt sim-kort i, för samma abonnemang, så måste du ta ut sim-kortet för att e-sim ska fungera. Alternativt kan du inaktivera det fysiska sim-kortet i inställningarna.