Beställ och aktivera SIM-kort
Du kan enkelt beställa det via Mitt Företag. Alternativt kan du kontakta oss genom chatt eller telefon, där vår kundservice hjälper dig att beställa ett nytt SIM-kort.
- Du måste vara administratör i Mitt Företag samt ha behörighet för att kunna beställa ett nytt sim-kort.
- Pris: Kortet kostar 200 kr (exkl. moms)
Så fungerar det nya SIM-kortet
- Det gamla kortet fungerar tills du sätter in det nya i din mobil.
- Det nya SIM-kortet aktiveras automatiskt när du placerar det i telefonen.
- Kortet är ett multi-simkort, vilket innebär att det passar alla storlekar och mobilmodeller.
Byt PIN- och PUK-kod
Observera att både PIN- och PUK-koder byts när du får ett nytt SIM-kort.
Läs mer om hur du byter PIN- och PUK-kod
Säkerhetskopiera ditt innehåll
Innan du byter SIM-kort, glöm inte att spara viktig information som telefonboken och bilder från det gamla kortet.
Vanliga frågor
-
Du kan ändra din pinkod via inställningarna i mobilen eller genom att knappa in
**04*gammal pinkod*ny pin-kod*ny pin-kod#. -
Ta bort spärren via Mitt Företag
Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren.
- Logga in på Mitt Företag.
- Gå till abonnemanget och sim-kortet
- Välj aktivera
- Fyll i spärrkoden.
- Aktivera
Du kan också ringa oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.
Du kan också sms:a puk till nummer 222.