Beställ och aktivera simkort

Om du behöver ett nytt simkort kan du enkelt beställa det via Mitt Företag.

Du måste vara administratör i Mitt Företag samt ha behörighet för att kunna beställa ett nytt sim-kort.

Beställ nytt sim-kort

Gör din beställning via Mitt Företag eller kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Kortet kostar 200 kr (exkl. moms).
  • Det gamla kortet fungerar tills du sätter in det nya. Det nya aktiveras automatiskt när du stoppar in det i telefonen.
  • Ditt nya simkort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

Tänk på att pin- och pukkod byts i samband med att du byter simkort. 

Läs om hur du byter pin- och pukkod.

Spara informationen från ditt gamla sim-kort

Glöm inte att spara informationen från ditt gamla sim-kort, t. ex. telefonboken och bilder. Läs om hur du gör i telefonens instruktionsbok eller se om du hittar din mobil bland våra guider.

 

Vanliga frågor

  • Du kan ändra din pinkod via inställningarna i mobilen eller genom att knappa in
    **04*gammal pinkod*ny pin-kod*ny pin-kod#.

  • Ta bort spärren via Mitt Företag

    Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren.

    1. Logga in på Mitt Företag.
    2. Gå till abonnemanget och sim-kortet
    3. Välj aktivera
    4. Fyll i spärrkoden.
    5. Aktivera

    Du kan också ringa oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.