Beställ och aktivera SIM-kort

Du kan enkelt beställa det via Mitt Företag. Alternativt kan du kontakta oss genom chatt eller telefon, där vår kundservice hjälper dig att beställa ett nytt SIM-kort.

  • Du måste vara administratör i Mitt Företag samt ha behörighet för att kunna beställa ett nytt sim-kort.
  • Pris: Kortet kostar 200 kr (exkl. moms)

Så fungerar det nya SIM-kortet

  • Det gamla kortet fungerar tills du sätter in det nya i din mobil.
  • Det nya SIM-kortet aktiveras automatiskt när du placerar det i telefonen.
  • Kortet är ett multi-simkort, vilket innebär att det passar alla storlekar och mobilmodeller.

Byt PIN- och PUK-kod

Observera att både PIN- och PUK-koder byts när du får ett nytt SIM-kort.
Läs mer om hur du byter PIN- och PUK-kod

Säkerhetskopiera ditt innehåll

Innan du byter SIM-kort, glöm inte att spara viktig information som telefonboken och bilder från det gamla kortet.

Vanliga frågor

  • Du kan ändra din pinkod via inställningarna i mobilen eller genom att knappa in
    **04*gammal pinkod*ny pin-kod*ny pin-kod#.

  • Ta bort spärren via Mitt Företag

    Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren.

    1. Logga in på Mitt Företag.
    2. Gå till abonnemanget och sim-kortet
    3. Välj aktivera
    4. Fyll i spärrkoden.
    5. Aktivera

    Du kan också ringa oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter