Beställ/aktivera simkort

Om du behöver ett nytt simkort kan du enkelt beställa det via Mitt Företag eller Företagsportalen.

Logga in och gör din beställning via Mitt Företag.

  • Kortet kostar 200 kr (exkl. moms).
  • Det gamla kortet fungerar tills du sätter in det nya. Det nya aktiveras automatiskt när du stoppar in det i telefonen.
  • Ditt nya simkort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

Tänk på att pin- och pukkod byts i samband med att du byter simkort. Läs här om hur du byter pin- och pukkod.

Spara din information

Glöm inte att spara informationen från ditt gamla simkort, t. ex. telefonboken och bilder. Läs om hur du gör i telefonens instruktionsbok eller se om du hittar din mobil bland våra guider.

 

Vanliga frågor

  • Du kan ändra din pinkod via inställningarna i mobilen eller genom att knappa in
    **04*gammal pinkod*ny pin-kod*ny pin-kod#.  

  • Bindningstiden börjar gälla från det datum som abonnemanget används första gången. Det vill säga att bindningstiden aktiveras då det första samtalet rings, första sms:et skickas, när man surfar första gången eller man tar emot ett samtal utomlands.

    Det är alltså inte från det datum som abonnemanget tecknades utan från dagen som sim-kortet används som bindningstiden gäller och abonnemanget börjar kosta. Abonnemanget aktiveras annars automatiskt efter 90 dagar.  

    Undantag

    Tjänster såsom Röstbrevlåda, Försäkring, Säkerhetspaket, Gruppnummer och Menyval börjar kosta vid köptillfället oavsett om du aktiverat ditt abonnemang eller inte.

  • Ta bort spärren via Mitt Företag

    Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren.

    1. Logga in på Mitt Företag och ange din spärrkod
    2. Klicka på Abonnemang
    3. Välj fliken Spärra/Öppna abonnemang
    4. Skapa och fyll i en fyrsiffrig kod - spara koden!
    5. Klicka på Öppna abonnemang

    Du är också välkommen att ringa till oss på 020-222 222.

    Ta bort spärren via Företagsportalen

    Om ditt företag använder sig av Företagsportalen kan du häva spärren även där.

  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad i ett brev om du kontaktar Kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.