Förlänga abonnemang

Här hittar du information om hur du gör för att förlänga ditt abonnemang hos Telenor.

Du kan tidigast förlänga ditt abonnemang när det återstår 6 månader av din bindningstid. På Mitt Företag ser du hur lång bindningstid du har. När du förlänger ditt abonnemang behåller du ditt nummer.

Om du inte förlänger ditt abonnemang när bindningstiden är slut har du kvar samma abonnemang som förut, men utan bindningsrabatt. Månadskostnaden för abonnemanget blir då högre än tidigare. 

Förläng abonnemang med mobil

Följ de här stegen om du vill förlänga ditt abonnemang och samtidigt köpa en ny mobiltelefon.

  1. Välj den mobiltelefon du vill köpa.
  2. Välj abonnemanget du vill förlänga.
  3. Fyll i dina uppgifter och välj alternativet "Jag vill behålla mitt nuvarande Telenor-nummer". Då blir abonnemanget förlängt.


Förläng enbart abonnemang här

  

Vanliga frågor

  • När du väljer något av våra företagsabonnemang  2 GB, 10 GB, 50 GB, 100 GB eller Obegränsat med 24 månaders bindningstid får du en bindningsrabatt. 

    När bindningstiden löper ut försvinner bindningsrabatten men ditt abonnemang fungerar precis som vanligt. Väljer du att förlänga ditt abonnemang i ytterligare 24 månader får du en ny bindningsrabatt.

  • Från samma stund som du börjar använda abonnemanget eller automatiskt 90 dagar från då du tecknade abonnemanget.

  • När bindningstiden går ut försvinner bindningsrabatten men ditt abonnemang fungerar precis som vanligt. Väljer du att förlänga ditt abonnemang i ytterligare 24 månader får du en ny bindningsrabatt.

  • Du får ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  

Bäst pris på telenor.se

Bäst pris på telenor.se

Anslutningsavgiften är en engångsavgift som tas ut i samband med att du köper en mobil med nytt abonnemang. Handlar du på webben får du fri alltid anslutningsavgift (ord. pris 200 exkl. moms).

Fri frakt på webben

Fri frakt på webben

När du beställer här på telenor.se betalar du ingen anslutningsavgift. Dessutom ingår fri frakt och du har öppet köp i 14 dagar. 

Personlig rådgivning & support

Personlig rådgivning & support

Hos oss får du rådgivning och support på det sätt som passar dig bäst.

  • Du kan ringa 222 från din mobil eller 020 - 222 222 kostnadsfritt från hela världen.
  • Logga in på Mitt Företag.
  • Kontakta oss via vårt mejlformulär.
  • Få snabba svar på vanliga frågor via våra webbguider.