Flytta mobilnummer eller fastnätsnummer till Telenor

Om du vill du flytta ditt telefonummer till Telenor från en annan operatör gör du en nummerflytt eller portering. Det är självklart kostnadsfritt och tar cirka 6 arbetsdagar för mobilnummer och 15 arbetsdagar för fastnätsnummer. 

Flytta nummer till Telenor

  • Jag vill köpa en mobil med företagsabonnemang hos Telenor och flytta med mitt nummer
    1. Börja med att beställa den mobiltelefon du vill ha här på telenor.se. I kassan markerar du alternativet Jag vill ta med mig befintlingt nummer från annan operatör och fyller i numret som du vill flytta. Därefter slutför du beställningen.
    2. Vi skickar en förfrågan till din tidigare operatör.
    3. Du får ett tillfälligt nummer från oss som du kan ringa med under tiden vi flyttar ditt nummer. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar.
    4. Vi skickar ett sms till dig när nummerflytten är klar.
  • Jag har redan tecknat företagsabonnemang hos Telenor och vill flytta med mitt nummer
    1. Ring oss på 020-222 222 eller besök någon av våra butiker så hjälper vi dig att beställa nummerflytten.
    2. Vi skickar en förfrågan till din tidigare operatör.
    3. Du kan ringa med ditt tillfälliga nummer under tiden vi flyttar in ditt nummer. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar för mobilnummer och 15 arbetsdagar för fastnätsnummer.
    4. Vi skickar ett sms till dig när nummerflytten är klar.
  •  

    Tänk på

    • Du måste själv vara registrerad som ägare på det telefonnummer du vill flytta över.
    • Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör. Kolla gärna detta hos din gamla operatör innan du beställer nummerflytten.

    Flytta nummer från Telenor

  • Jag vill flytta mitt mobilnummer från Telenor till en annan operatör
    1. Du behöver först kolla om du har bindningstid kvar hos oss. Det gör du enkelt i Mitt Företag.
    2. Har du ingen bindningstid kan du kontakta din nya operatör och be dem flytta över ditt nummer. Har du bindningstid behöver du ringa oss på 020-222 222 för att få information om din slutfaktura. Vi behöver även öppna så att ditt nummer kan flyttas ut.
    3. Du får din uppsägningstid fakturerad på din sista faktura. Hur lång uppsägningstid du har beror på när du tecknade ditt abonnemang hos oss. Du kan se din uppsägningstid på Mitt Företag.
    4. Ditt abonnemang hos Telenor avslutas när nummerflytten är klar.
  • Jag vill flytta mitt fastnätsnummer från Telenor till en annan operatör

    Självklart kan du även flytta fastnätsnummer från Telenor till annan operatör. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att ta reda på vad som gäller för just ditt abonnemang.

  •   

    Vanliga frågor