Spärra ditt mobilanonnemang/sim-kort

Om din mobil har försvunnit kan du spärra ditt abonnemang/sim-kort. Då går det varken att ringa till eller från ditt sim-kort. Har du ett extra sim-kort för data blir det också spärrat. Spärrar du dessutom själva mobilen blir även den helt obrukbar.

Spärra ditt abonnemang

När du spärrar abonnemanget får du välja en spärrkod. Den uppger du sen när du vill låsa upp abonnemanget igen.

  • Så spärrar du ditt abonnemang via Mitt Företag

    Spärra abonnemang via Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Klicka på Abonnemang
    3. Välj fliken Spärra/Öppna abonnemang
    4. Skapa och fyll i en fyrsiffrig kod - spara koden!
    5. Klicka på Spärra abonnemang

    Du är betalningsansvarig för alla kostnader fram till att abonnemanget har spärrats.


  • Vad händer sen?

    Dina månadsavgifter fortlöper som vanligt. Du kan fortfarande använda Mitt Företag. Logga in som vanligt och skriv in din spärrkod.

    Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det i Mitt Företag eller i Företagsportalen. Du behöver uppge den spärrkod du har valt.

    Ta bort spärr

    Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren via Mitt Företag och Företagsportalen. Du är också välkommen att ringa till oss på 020-222 222.

    Har du glömt din spärrkod?

    För att öppna upp ett abonnemang utan spärrkod, behövs en skriftlig begäran. Underlaget ska vara undertecknat av den som är betalningsansvarig och skickas till:

    Telenor Sverige AB
    371 80 Karlskrona

    Eller till fax: 0455-33 12 22.

    Vanliga frågor