Frågor och svar

  • Priset är 39 kr/mån (exkl. moms).

  • Du gör på olika sätt beroende på vilken smartwatch du har.

    Om du har en Apple Watch:
    Köp tjänsten via appen Apple Watch som finns i din iPhone.
    Ta hjälp av vår kom igång-guide

    Om du har en Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2:
    Köp tjänsten genom att kontakta kundservice eller besök din närmaste Telenorbutik. Du kommer få en QR-kod på posten som du skannar med Galaxy Watch appen.





  • För att kunna köpa och aktivera tjänsten Mobiluppkoppling klocka behöver du tre saker:

    • Apple Watch Series 3, 4 (4G), 5 eller en Galaxy Watch
    • iPhone (iPhone 6 eller senare) eller en mobil med Android 5.0 eller senare.
    • Ett mobilabonnemang som stödjer tjänsten. Kolla om du kan ha tjänsten här

    Att tänka på!
    Se till att din Apple Watch har version 5.1.2 (eller senare) av watchOS. När en ny uppdatering är tillgänglig visas ett meddelande i din Apple Watch.

    Din iPhone måste också ha version 12.1.1 av iOS och version 35.1 av operatörsinställningarna.

  • Många av våra företagsabonnemang stödjer tjänsten. Sök på ditt mobilnummer här och få svar direkt.

  • För iPhone måste iOS 12.1.1 eller senare vara installerat, med uppdaterade operatörsinställningar. På en mobil med Android så gäller version 5.0 eller senare.

  • Nej, du behåller ditt gamla nummer. Du kommer att få samtal, meddelanden och notifikationer till både din mobil och din smartwatch.