Aktivera tjänsten Mobiluppkoppling klocka

Här är guiden som hjälper dig att komma igång snabbt och enkelt med tjänsten Mobiluppkoppling klocka

Vad krävs för att köpa tjänsten? Läs svaret här

  • Parkoppla, uppdatera och ställ in klockan och din iPhone (om du inte redan har gjort det)

    Parkoppla, uppdatera och ställ in klockan och din iPhone (om du inte redan har gjort det)

    Viktigt! Uppdatera klockans operativsystem (watchOS) till version 5.1.2 och operativsystemet i din iPhone (iOS) till 12.1.1 innan du köper tjänsten. Båda måste också ha de senaste operatörsinställningarna. Telenor 7.1 för Apple Watch och Telenor 35.1 för iPhone.

    Följ guiden på Apples webbplats om hur du ställer in Apple Watch med din iPhone.

    Ställa in Apple Watch

  • Öppna Watch-appen i din iPhone

    Öppna Watch-appen i din iPhone
  • Klicka på Mobilnät

    Klicka på Mobilnät
  • Klicka på Ställ in mobilnät

    Klicka på Ställ in mobilnät
  • Ange din personliga kod och klicka på Logga in

    Ange din personliga kod och klicka på Logga in

    Din personliga kod hittar du på Mitt Företag medarbetare eller Mitt Telenor webb.

    Ta hjälp av våra guider

  • Godkänn villkor

    Godkänn villkor

    Klicka i att du godkänner villkoren och tryck på Köp och aktivera.

  • Klicka på Stäng

    Klicka på Stäng
  • Aktiveringen är klar

    Aktiveringen är klar

    När det ser ut så här är aktiveringen klar. Nu kan du bland annat ringa, ta emot samtal och skicka meddelanden med smartklockan.