Problem med mms

Kan du inte skicka eller ta emot mms med din iPhone kan du ofta själv lösa problemet. Här har vi samlat en lista på de vanligaste problemlösarna. Har du precis skaffat ditt mobilabonnemang hos oss måste du först skicka ett mms för att i fortsättningen kunna ta emot mms.

 

Textguide: Så löser du problem med mms

    • Har du precis skaffat ditt mobilabonnemang hos oss måste du först skicka ett mms för att i fortsättningen kunna ta emot mms.
    • Gå till Inställningar > Meddelanden. Kontrollera att mms-meddelanden är aktiverat.

    • Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.

    • Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.

    • Kontrollera att mobilens minne inte är slut.

    • Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Mobilt datanätverk. Gå till ”MMS”. Inställningarna ska vara:

      APN: services.telenor.se

      Användarnamn: Lämnas tom

      Lösenord: Lämnas tom

      MMSC: http://mms

      MMS-proxy: 172.30.253.241:8799

      MMS-maxstorlek: 2097152

      MMS UA Prof URL: Lämnas tom