Borttappad eller stulen mobil eller surfplatta

Så tråkigt att din mobil eller surfplatta är borta. Här beskriver vi vad du behöver göra nu, och hur du gör för att ersätta det som försvunnit.

  • Börja med att spärra ditt abonnemang

  • Därefter bör du spärra din mobil

    1. Gör en polisanmälan. 

    2. Spärra mobilen via Mitt Företag eller ring oss på 020-222 222 för hjälp. Du kommer få uppge mobilens IMEI-nummer och det diarienummer du fått från Polisen. 

  • För dig med försäkringen Trygg 48

    Om du har Trygg 48 kommer du att få en ny mobil eller surfplatta inom två dygn från att din skadeanmälan är komplett.

    Genom att klicka på länken nedan kommer du till vår samarbetspartner där du gör din skadeanmälan. De hanterar även eventuella frågor om skadeanmälan och nås på 08-42 00 38 99.

    Till skadeanmälan

  • Vad händer sen?

    Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222. Du behöver uppge den spärrkod du valt.

    Om mobilen hittar hem igen