Nummerpresentation
Ställ in vilket nummer som ska visas för agenten vid inkommande samtal via gruppnumret.
I Företagsportalen, under Allmänna inställningar, kan du välja Nummerpresentation för Gruppnummer. Inställningen avgör vilket nummer som visas för agenten när ett samtal kommer in till gruppnumret. Du kan välja mellan tre alternativ: visa gruppnummer, visa A-nummer eller visa A-nummer och gruppnumrets prefix.
Med Telenor One X växel kan agenten i de flesta fall också se mer än bara den valda nummerpresentationen. I samtalshistoriken i One X växel visas alltid både A-numret och det gruppnummer som samtalet kom in via.
Inställning: Visa Gruppnummer
Vid inkommande samtal via ett gruppnummer visas gruppnumrets telefonnummer.
Vid användning av Telenor One X växel, både i appen och på webben, visas mer information om den som ringer in. När samtalet kommer in visas vilket gruppnummer det kom via. När samtalet besvaras visas både gruppnumret och den inringande personens A-nummer i One X växel webb. I One X mobilapp syns A-numret för det aktiva samtalet, medan gruppnumret visas på telefonens skärm.
Om agenten använder One X Softphone och svarar via webben visas endast gruppnumret.
Inställning: Visa A-nummer
Vid inkommande samtal via ett gruppnummer visas inringarens telefonnummer.
I Telenor One X växel webb och One X Softphone visas både det gruppnummer som samtalet kommer in till och det inringande A-numret. I mobilappen visas det inringande A-numret.
Inställning: Visa A-nummer och gruppnumrets prefix
Visar ett prefix som identifierar gruppnumret före inringarens telefonnummer.
Exempel: 10 XXXX 46731234567
Här visar "10" att samtalet kommer in via ett gruppnummer. "XXXX" representerar de fyra sista siffrorna i gruppnumret.
Prefix visas inte i One X växel. I One X växel webb visas A-numret via gruppnummer medan mobilappen visar endast A-numret.
Agenter med Androidtelefon kan, om funktionen är aktiverad, se vem som ringer och vilket gruppnummer samtalet kommer via. Gå till guiden " Samtalshantering / Se vem som ringer"