Kom igång som agent
Det är administratören på företaget som lägger upp vilka personer som ska vara agenter och kunna logga in i telefonistapplikationen för att hantera samtal. Detta görs i självbetjäningportalen Mitt Företag.
Som agent måste du ha ett Telenor One X abonnemang till vilket samtalen kopplas ut. Samtalen kan kopplas ut till både mobil och datorklient. I funktionen Samtidig påringning på Mitt Företag så kan du ställa in om du vill att samtalet bara ska ringa på den ena eller andra telefonen. Samtalet kopplas alltid ut på mobilnumret.
Så här loggar du in
För att logga in som agent i telefonistapplikationen så krävs att du har ett Telenor ID (Telenors autentiserings-tjänst) som är kopplat till aktuellt One X abonnemang. Detta är samma inloggningsuppgifter som du använder för att logga in i Mitt Företag.
Om du inte har ett Telenor ID kan du enkelt skapa ett här. Klicka på "Skapa konto" och följ instruktionerna. Behöver du hjälp? Se vår steg-för-steg-guide.
- Först skapar du ett Telenor ID genom att ange din e-postadress. Därefter väljer du ett lösenord. Du får sedan ett mejl där du behöver bekräfta din e-postadress genom att klicka på "Bekräfta".
- När kontot är skapat och du är inloggad hamnar du på sidan "Kom igång med Mitt Företag". Ange ditt mobilnummer för ditt abonnemang i rutan med texten Lägg till ditt abonnemang och följ sedan instruktionerna. När det är gjort har du kommit igång som användare och kan se dina tjänster samt agera som agent.
Du loggar därefter in med ditt Telenor ID på https://telefonist.onex.telenor.se/
Tips!
Skapa gärna en genväg på skrivbordet för att snabbt kunna öppna applikationen. Hur du gör detta och all annan information om hur du använder applikationen kan du läsa i vår snabbguide.