Telenor One X växel –
Kom igång på datorn

Webbgränssnittet ger dig möjlighet att enkelt hantera din tillgänglighet, se kollegors status, se inkommande samtal och hantera kontakter direkt från din dator. Med tilläggstjänsten One X Softphone kan du dessutom ringa och svara på samtal direkt via datorn.

1. Börja använda Telenor One X växel på datorn

För att logga in i webbgränssnittet använder du vår inloggningsmetod Telenor ID. Om du redan har ett eget Telenor ID-konto använder du samma inloggningsuppgifter som tidigare. Om du inte har ett konto, behöver du skapa ett nytt.

2. Kom igång med funktionerna – Guider till webbgränssnitt och One X Softphone

Utforska alla funktioner i webbgränssnittet för Telenor One X växel och One X Softphone med våra informativa guider. Här hittar du allt du behöver för att komma igång och få ut det mesta av din tjänst.

  

Frågor och svar

  • Börja med att säkerställa att ditt mobilnummer för Telenor One X är kopplat till ditt Telenor ID-konto.

    Gör så här:

    1. Logga in i Mitt Företag.
    2. Har du inte kopplat ditt mobilnummer kommer sidan "Kom igång med Mitt Företag" att visas. Ange ditt mobilnummer i rutan Lägg till ditt abonnemang och följ sedan instruktionerna.

      När detta är klart är ditt mobilnummer nu kopplat till Telenor One X växel, både i mobilappen och på webben.
  • Ja, här kan du hitta mer information om detta.

    Webbläsare
    Telenor One X växel webb är verifierad med följande webbläsare:

    • Chrome
    • Edge
    • Firefox
    • Safari

    One X Softphone
    För att säkerställa den bästa upplevelsen av samtalshantering med One X Softphone i Telenor One X växel webb, rekommenderar vi att du använder minst följande version av webbläsare för PC:

    • Chrome, version 127.0.6533.100
    • Edge, version 127.0.6533.100
    • Firefox Standard: version 123, Extended Support Release (ESR): version 115.11 (för Windows krävs Windows 11 ihop med Firefox)
    • Safari, version 17.5

    Mobilapp
    Telenor One X växel mobilapp stöds från:

    • Android 9 och senare
    • iOS 15 och senare
  • Om ditt headset inte visas kan det bero på att det inte är HID-kompatibelt. Kontrollera därför att ditt headset stöder HID-teknik.

  • Du kan koppla bort ditt headset genom att gå till webbplatsinställningar i din webbläsare.

  • Om du har anslutit ditt headset och samtidigt använder andra samtalsapplikationer som är kopplade via HID-teknik, kan det uppstå konflikter. För att undvika att samtal avslutas automatiskt, stäng av svarsknapparna i dessa applikationer.

  • Inställningar för röstbrevlåda gör du numera enbart i Mitt Företag.

  • Stödet för Visual Voicemail har tagits bort, vilket innebär att funktionen inte längre är tillgänglig.

  • I mobilappen sorteras kontakterna först på efternamn och därefter på förnamn. Till exempel kommer "Andersson Anna" att visas före "Andersson Björn".

    I webbgränssnittet kan du välja att sortera på förnamn eller efternamn. Klicka på pilen bredvid "Namn" för att ändra ordningen.

  • Detta beror på att kontakten har ett hemligt nummer. För närvarande saknas stöd för utgående samtal till företagskontakter med hemligt nummer.

  • Ja, i mobilappens dialpad finns det en snabbknapp till röstbrevlådan. Om du klickar på den visas ett av tre nummer: 0709034055, 0709031056 eller 0709031062. Dessa nummer tar dig direkt till din röstbrevlåda för att lyssna av meddelanden. Inom kort kommer dessa nummer att ersättas av ett gemensamt nummer, 0733222888.

    dialpad_mobil.png

  

Berätta vad du tycker!

Vi uppskattar din åsikt och vill gärna höra vad du tycker om vår mobilapp. Dela din feedback med oss idag och hjälp oss att göra våra tjänster ännu bättre.