Spela in talsvarsmeddelanden

För att Menyval ska fungera måste två talsvarsmeddelanden spelas in. Ett för när Menyval är öppet och ett för när det är stängt.

Talsvarsmeddelandet för när Menyval är öppet bör vara ett välkomstmeddelande med instruktioner för vilka val som finns att välja på till personer eller delar av verksamheten. Talsvarsmeddelande för när Menyval är stängt bör vara ett välkomstmeddelande med instruktioner om öppettider och eventuellt om extra underliggande val finns att välja för att bli vidarekopplad till exempelvis ett journummer.

Talsvarsmeddelande för när Menyval är öppet respektive stängt spelas enklast in genom att ringa servicenummer 0708-222 810 alternativt kortnummer 810 från en mobiltelefon i Telenors nät. Talsvarsmeddelanden laddas automatiskt upp i Mitt Företag när talsvarsmeddelandet har spelats in. Det är även möjligt att ladda upp färdiginspelade talsvarsmeddelande från din dator till Mitt Företag. Det färdiga talsvarsmeddelandet måste ha format:

CCITT u-Law
Attributes:
8,000 khz
8 bit
Mono 7 kb/s
.waw

Bra att veta

  • Du kan ha upp till 10 talsvarsmeddelanden sparade
  • Endast ett talsvarsmeddelande kan vara aktivt
  • Talsvarsmeddelanden kan vara max fem minuter långa
    För identifiering vid inspelning av talsvarsmeddelanden via servicenummer behöver huvudnummer till Menyval samt PIN-kod anges (PIN-kod anges i administrationsidorna för Menyval i Mitt Företag)