Service och garanti

Få hjälp med din trasiga mobil via vår samarbetspartner om du har ett garantiärende eller inte har försäkringen Trygg48.

Har du inte försäkringen Trygg 48?

Har du inte försäkringen Trygg48 via oss kan du ändå få hjälp med en trasig mobil via vår samarbetspartner. När du har registrerat skadan får du vidare information från vår samarbetspartner hur man går tillväga, vad nästa steg är och kostnadsförslag. Fakturering sker per faktura. 

Har du ett garantiärende?

Har din telefon gått sönder under garantiperioden får du hjälp med detta via vår samarbetspartner, även om du har Trygg48. Du registrerar skadan och när detta är gjort får du vidare information hur du går tillväga. Skulle skadan mot all förmodan inte inkluderas av garantin blir du kontaktad. 

Här kan du läsa mer om hur du gör ett reparationsärende

 

Vanliga frågor

  • Hur lång tid en reparation tar beror på vad som är fel. Du kan hela tiden följa ditt ärende via länken vi skickar till dig i samband med att du startat upp ärendet.

  • När du anmälde skada/förlust ska du ha fått ett mail skickat till din e-post med all information och hur du kan följa statusen på ditt ärende.

    Har du inte fått något mail till din e-post eller behöver information om ett pågående skadeärende kan du ringa till vår avdelning för skadeanmälan på 08-420 038 99.

  • Hur hög kostnaden för en reparation blir beror helt på vad felet är. Om felet inte täcks av garantin skickar vi ett kostnadsförslag som du får ta ställning till. Tackar du nej betalar du bara 350 kr i undersökningsavgift. Här kan du starta ett reparationsärende

    Har du Trygg 48 ska du inte använda länken ovan.

  • Har du sett att det står Trygg 48 på din faktura? Trygg 48 är vår försäkring som garanterar att du får en ny mobil eller surfplatta inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett. Längre tid ska det inte behöva ta att få igång sitt mobila liv igen. Blir din mobil stulen under din resa inom EU/EES skickar vi en ny utbytesenhet till dig så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig.

    Tjänsten kostar 119 kr/mån för mobiler och 59 kr/mån för surfplattor. 

    Läs mer om Trygg 48.

  • Produktgarantin för mobiltelefoner täcker sådant som var fel redan från början, till exempel om en knapp slutar fungera eller om mjukvaran börjar krångla. Är du osäker om felet som uppstått täcks av produktgarantin, kan du ringa vår serviceverkstad på 08-632 7304 , vardagar 09–17.