Ångerrätt, reklamation och öppet köp

Här hittar du vad som gäller om du ångrar ditt köp, vill göra en retur eller byta din produkt. Men även vad öppet köp innebär och hur det fungerar när du har köpt din produkt via webbutiken.

Ångerrätt - för dig som har beställt på distans

Om du köpt din produkt på distans, till exempel på webben, chatt eller i kundservice, så har du 14 dagars ångerrätt.

  • Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig.
  • Vi betalar eventuella fraktkostnader.
  • Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras.

Öppet köp - om du har handlat i butik

Du har alltid 30 dagars öppet köp på tillbehör och telefoner (som inte är köpta på avbetalning) när du handlar i någon av våra butiker. Tänk på att produkten ska vara oanvänd i obruten förpackning. 

Testa våra mobilabonnemang i 14 dagar med öppet köp

Som ny mobilkund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 14 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Prova i 14 dagar, är du nöjd är det bara att fortsätta. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 14 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som till exempel del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Öppet köp gäller:

  • Testa mobilabonnemanget och mobilen/surfplattan i 14 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Öppet köp gäller inte:

  • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du byter till ett annat abonnemang än det du har idag.
  • På kontantkort.
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte mobilabonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service

Reklamation

Du ska kunna känna dig trygg med ditt köp hos oss. Så om du upplever att vi inte uppfyllt ett löfte till dig, eller att vi har levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar, då vill vi veta det. Ring oss på 020-222 222 (+46 (0)708 222 222 om du ringer från utlandet).

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter