Öppet köp, reklamation och ångerrätt

Här hittar du information om vad som gäller för öppet köp, reklamation och ångerrätt.

Testa våra mobilabonnemang i 14 dagar med öppet köp

Som ny mobilkund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 14 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Prova i 14 dagar, är du nöjd är det bara att fortsätta. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 14 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som till exempel del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Öppet köp gäller:

  • Testa mobilabonnemanget och mobilen/surfplattan i 14 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Öppet köp gäller inte:

  • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du byter till ett annat abonnemang än det du har idag.
  • Om du förlänger ditt mobilabonnemang.
  • Om du har tecknat företagsavtal och avtalstjänster.
  • Om du delbetalar hårdvara på befintligt avtal, utan att förlänga ditt abonnemang.
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte mobilabonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service.

Du som har enskild firma har ångerrätt och omfattas av distansköpslagen.

Reklamation

Du ska kunna känna dig trygg med ditt köp hos oss. Så om du upplever att vi inte uppfyllt ett löfte till dig, eller att vi har levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar, då vill vi veta det. Ring oss på 020-222 222 (+46 (0)708 222 222 om du ringer från utlandet).

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter